در جلسه امروز؛

2 طرح مجلس به دلیل ایرادات شورای نگهبان از دستور کار صحن خارج شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رفع ایرادات شورای نگهبان، 2 طرح مربوط به اصلاح قانون مقررات استخدامی سپاه و استفساریه ماده 59 قانون برنامه پنجم توسعه را از دستور کار صحن خارج کردند.
کد خبر: ۲۷۰۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ - 13December 2017

دو طرح مجلس به دلیل ایرادات شورای نگهبان از دستور کار صحن خارج شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بررسی طرح استفساریه ماده 59 قانون برنامه پنج ساله توسعه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

شورای نگهبان در ایراد خود به این طرح اعلام کرده بود که طبق اصل 73 قانون اساسی، طرح فوق‌الذکر تفسیر نیست، بلکه قانونگذاری است؛ به همین دلیل نمایندگان با حذف این طرح از دستور کار مجلس موافقت کردند.

در ادامه رفع ایراد شورای نگهبان به طرح الحاق یک تبصره به ماده 190 قانون مقررات استخدامی سپاه در دستور کار مجلس قرار گرفت؛ این طرح نیز به دلیل اینکه در ماده 38 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران عیناً ذکر شده است، جهت جلوگیری از قانونگذرای جدید، از دستور کار مجلس حذف شد.

در ادامه بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی در مورد رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه حفاظت و بهره‌برداری از منابع ژنتیکی در دستور کار مجلس قرار گرفت؛ با نظر رئیس‌ مجلس به دلیل عدم رفع ایرادات شورای نگهبان، این طرح نیز به کمیسیون کشاورزی ارجاع شد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار