معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم:

ادبیات و هنر مقاومت می‌تواند هویت آزادگی ما را نشان دهد

«غلامرضا غفاری» گفت: مقاومت و پایداری ما به‌خاطر حریت و آزادگی‌مان بود تا هویت خود را به دیگران نشان دهیم، به همین دلیل، ادبیات و هنر مقاومت می‌تواند تأثیرگذار باشد.
کد خبر: ۲۷۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ - 13December 2017

ادبیات و هنر مقاومت می‌تواند هویت آزادگی ما را نشان دهد

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از اهواز، «غلامرضا غفاری» معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی هنر و ادبیات مقاومت که در دانشگاه علوم وفنون دریایی خرمشهر برگزار شد، با بیان اینکه ما امروز وام‌دار تلاش و ایثار شهدا هستیم، اظهار داشت: آرامش و آسایش امروز حاصل خون شهدا است و ما باید رهرو راه آن‌ها باشیم.

وی با بیان این‌که انسان به دلیل بهره‌مندی از ابداع و نوآوری و ایفای نقش، موجودی هنرمند است، افزود: وجود انسان، با مشارکت و خلاقیت کامل می‌شود و انسان به هر میزانی که در طبیعت سرمایه‌گذاری می‌کند، به همان میزان در اجتماع می‌تواند تولید سرمایه فرهنگی کند.

غفاری تصریح کرد: مقاومت و پایداری ما به‌خاطر حریت و آزادگی‌مان بود تا هویت خود را به دیگران نشان دهیم، به همین دلیل، ادبیات و هنر مقاومت می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی با بیان این‌که ادبیات دربرگیرنده حقایق و هویت ما است، گفت: حوزه تاثیرگذار هنر، همیشه توانسته حقایقی را بیان کند که تشنگان حقیقت در پی آن بوده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به این‌که ادبیات متعهد، پلشتی‌ها و زشتی‌ها را نمی‌طلبد و آن‌ها را از بین می‌برد، خاطرنشان کرد: حس تعهد و مسئولیت است که هنرمند را وادار می‌کند تا خلق آثار ارزشی برگرفته از فرهنگ غنی ایران اسلامی را داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار