اجرای رزمایش آبی خاکی توسط هوانیروز ارتش

رزمایش آبی خاکی هوانیروز ارتش با نقش آفرینی خلبانان پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان در مناطق چادگان و آلفای اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ - 13December 2017

اجرای رزمایش آبی خاکی توسط هوانیروز ارتشبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، رزمایش آبی خاکی هوانیروز ارتش با نقش آفرینی خلبانان پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان و با بکارگیری بالگردهای شنوک و 214 در منطقه شهید تفضلی (سد چادگان) و منطقه هوایی آلفای اصفهان برگزار شد. 

در این رزمایش عملیات‌های امداد و نجات در آب و خشکی، تخلیه تکاور به قایق‌های تندرو و دریافت تکاور از قایق‌های تندرو و انتقال تکاور از ساحل به سکو انجام شد.

همچنین تمرین‌های نجات از دریا، امداد لجستیکی به سکو و دریا، عملیات تجسس و نجات خلبان سانحه دیده در دریا، کمک به نیروهای سطحی درگیر در رزم دریایی و امدادرسانی، نجات مردم سانحه دیده و حمل بار خارجی به قصد امداد و لجستیک در این رزمایش به اجرا در آمد.

در این رزمایش که با حضور جمعی از نیروهای جمعیت هلال احمر اصفهان و نیز مسئولین ستاد بحران انجام شد، بالگردهای شنوک هوانیروز ارتش با پرواز و فرود بر سطح آب سد چادگان، توانمندی خود را با تمرین کمک به سیل زدگان ارتقاء دادند.

براساس این گزارش سرهنگ ستاد خلبان «علی عفیف» فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش که هدایت میدانی رزمایش را برعهده داشت ضمن تاکید بر حفظ و ارتقاء توانمندی‌های پایگاه چهارم هوانیروز ارتش در آمادگی‌های رزمی و نیز صحنه‌های خدمت به مردم گفت: برگزاری این رزمایش‌ها به صورت دوره‌ای، در جهت حفظ آموزش و آمادگی خلبانان و بالگردها برای انجام وظیفه در موارد لازم است.

وی گفت: در هشت سال دفاع مقدس و سال‌های پس از آن، هوانیروز همیشه دست بلند و توانمند نیروهای مسلح در دفاع از مرزهای میهن اسلامی بوده است و همزمان به عنوان یار بی‌بدیل ستادهای بحران، برای خدمت به مردم سانحه دیده در اقصی نقاط کشور حضور داشته است.

فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش، تعهد و تخصص را 2 بال ارزشمند و لازم برای ارائه خدمات موثر به مردم دانست و از خلبانان خواست تا همزمان با تلاش برای ارتقاء معنویت، به توسعه دانش و توانمندی‌ خود بپردازند.

وی در پایان گفت: در شرایط کنونی منطقه و جهان، تنها راه برقراری و حفظ آرامش و صلح، ایجاد آمادگی موثر برای دفاع و اثبات قدرت بازدارندگی است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها