نامه شهید محمود یوسفیان/ برادرانم را نیز پشت سر من به جبهه بفرستید

شهید یوسفیان در نامه‌ای خطاب به خانواده خود آورده است: «اگر من شهید شدم وصیت من این است که از امام دست برندارید. برادرانم را نیز پشت سر من به جبهه بفرستید».
کد خبر: ۲۷۰۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ - 13December 2017

نامه شهید محمود یوسفیان/ برادرانم را نیز پشت سر من به جبهه بفرستیدبه گزارش خبرنگار ساجد، شهید «محمود یوسفیان» ارديبهشت 1342 در روستای روامهران از توابع شهرستان رفسنجان چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی به عضویت سپاه پاسداران درآمد و عازم جبهه حق علیه باطل شد و سرانجام 28 آبان 1359 طی عملیات عاشورا در منطقه سومار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این شهید والامقام نامه‌ای خطاب به خانواده خود نوشته است که آن را در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

خدمت پدر و مادر مهربانم سلام عرض می‌کنم پس از تقدیم عرض سلام امیدوارم که حالتان به حمدلله خوب بوده باشد. باری اگر حال اینجانب فرزند خود محمود را خواسته باشید الحمدلله حالم خوب است و در زیر سایه حضرت ملک پاسبان امام زمان(ع) به سر می‌برم. امیدوارم سلام گرم مرا که از راهی دور از جبهه مقدس از قلبی سرشار از مهر و محبت بیرون می‌آید بپذیرید.

باز مادر و پدر خوبم سلام، سلام از جبهه جنگ بین حق و باطل. سلام از بهترین جاهای ایران، سلام از پایگاه خون و شهادت. سلام از سرزمین کربلای غرب ایران، سلام از جایگاه مردان حق و بالاخره سلام از قلب من.

مادرم دلم پر از درد است و قلبم پر از اندوه و هیجان، دلم از این دردناک است که کافر به حریم مقدس اسلام تجاوز کرده و هر روز برادرانم در زیر چکمه یزیدیان، مانند حسین (ع) خون پاکشان را در کربلا می‌ریزند و هیجان قلب برای این‌که هم اکنون احساس می‌کنم که بهترین لحظات عمرم را در بهترین جای زمین می‌گذرانم.

اسلام از ابراهیم بت‌شکن گرفته تا محمد تا علی تا حسن و حسین و تا خمینی روح‌الله همیشه با جبهه کفر و مشرکین درگیر بوده است و همیشه و در همه حال هم پیروز بوده. ان‌شاءالله ما هم پیروزیم.

از اینکه مادر خوبم در کنارت نیستم هیچ ناراحت نباشید و در همه حال به فکر اسلام و بزرگ رهبرمان امام خمینی باشید و امام را تنها نگذارید اگر می‌خواهید رستگار شوید.

شما خانواده عزیز را بشارت می‌دهم به این‌که ان‌شاءالله این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی(ع) ختم می‌شود. من که در جبهه هستم هنگامی‌که بسته‌بندی‌های پوشاکی و خوراکی ملت را می‌بینم که از دورترین نقاط ایران فرستاده‌اند برای ما واقعا دلم بدرد می‌آید و اشک از چشمانم جاری می‌شود که عجیب ملتی در ایران وجود دارد که حتی این کاغذ و پاکت و تمبر و قلمی که من برای شما نامه می‌نویسم ملّت فرستاده‌اند.

درود بر این ملت. باز می‌گویم شما ناراحت نباشید زیرا امروز ناراحتی شما قلب امام زمان را بدرد می‌آورد و هنگامی‌که شما ناراحت باشید خدا از شما ناراحت می‌شود.

افتخار کنید که فرزندتان در این خط مقدس گام برداشته.

اگر من شهید شدم وصیت من این است که از امام دست برندارید.

برادرانم را نیز پشت سر من به جبهه بفرستید.

با درود فراوان به رهبر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی و به امید این‌که شما همیشه سلامت باشید و دست علی به همراهتان باشد نامه را به پایان می‌رسانم.

به امید پیروزی خدا نگهدار شما

به امید این‌که در برابر ناملایمات زندگی صبر کنید. اگر نفت نیست اگر بنزین گران شده اگر دیگر مشکلات هست بپذیرید و بدبین نشوید و همچنین از شما تقاضا دارم که سهم امامتان را هرچه زودتر بپردازید.

1359/8/21

فرزندتان محمود

ضمناً شما جواب نامه را نفرستید زیرا جای ما مشخص نیست و هر روزی در یک جا هستم و نیز علت اعزام من این بود که در کرمانشاه دیدم که افرادی در سپاه خدمت می‌کنند که افغانی هستند در این صورت چطور من می‌توانستم طاقت بیاورم و این‌جا را ترک کنم و به خانه بیایم این بود علت نیامدن من»

انتهای پیام/ 111

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار