شاه‌حسینی در نشست جشنواره فیلم کوتاه رسام:

«رسام» از دغدغه‌مندان جوان سینمای دفاع مقدس حمایت می‌کند/ «قدس» موضوع جشنواره می‌شود

دبیر جشنواره فیلم کوتاه دفاع مقدس «رسام» با اشاره به اهداف این جشنواره گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «رسام» از دغدغه‌مندان جوان سینمای دفاع مقدس حمایت می‌کند.
کد خبر: ۲۷۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ - 13December 2017

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری نخستين جشنواره بين‌المللی فيلم كوتاه «رسام» دفاع مقدس و مقاومت با حضور «علی‌اصغر جعفری» رئيس سازمان هنری و امور سينمایی دفاع مقدس و «انسیه شاه‌حسینی» دبیر این جشنواره در سازمان هنری و امور سينمایی دفاع مقدس برگزار شد.

«انسیه‌ شاه‌حسینی» دبیر نخستين جشنواره بين‌المللی فيلم كوتاه «رسام» با بیان اینکه جشنواره‌های موضوعی در ایران زیاد شده است، اظهار داشت: موضع جشنواره رسام آن چیزی است که این جشنواره را با سایر اتفاقات فرهنگی و هنری متمایز می‌کند. در شرایطی که سینمای دفاع مقدس دچار آفت زدگی شده است وجود چنین جشنواره‌ای مانند نهال‌کاری برای احیای یک جنگل سوخته است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب برای برنامه‌ریزی آینده سینمای دفاع مقدس گفت: رهبر انقلاب بر برنامه ریزی برای 300 سال آینده تاکید دارند. اهداف ما در جشنواره رسام نیز یک هدف خوبی است.

دبیر این جشنواره درباره نام‌«رسام» تصریح کرد: رسام نوعی از گلوله است که فقط نور می‌دهد و در واقع هدایت کننده بوده و راه را به گم شده‌ها نشان می‌دهد. ما به دلیل اینکه در زیر مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این جشنواره را انجام می‌دهیم و یکی از کارهای این بنیاد، تفحص است، می‌خواهیم در زمینه فرهنگ تفحص کنیم.

شاه حسینی افزود: بچه‌های گروه تفحص از یک سیم خاردار و پلاک به پیکر شهدا می‌رسند. فکر می‌کنم اگر این جشنواره در زمینه فرهنگ تفحص انجام دهد، مسیر گمشده سینمای دفاع مقدس را پیدا می‌کند و می‌تواند چراغی برای مسیری باشد که از آن دوره شده‌ایم.

وی ادامه داد: آمده‌ایم تا کسانی که دغدغه ساختن فیلم دفاع مقدس را دارند ولی توان کافی به لحاظ فنی و مالی ندارند و کسی آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد، حمایت کنیم. ما به طرح‌ها و موضوع‌های دفاع مقدس کمک می‌‎کنیم البته به اندیشه فیلمساز کاری نداریم.

دبیر نخستين جشنواره بين‌المللی فيلم كوتاه «رسام» خاطر نشان کرد: کسی که در این جشنواره بتواند با اثر خوب، خودش را نشان دهد حتماً مورد توجه قرار خواهد گرفت و ما او را رها نخواهیم کرد و اگر وارد فضای سینمای حرفه‌ای شود مورد حمایت قرار خواهد گرفت. قصد داریم سینماگر خوب به بدنه سینمای کشور تزیق کنیم.

شاه حسینی گفت: فیلم‌های مستند، داستانی، نماهنگ، سه دقیقه‌ای تا 30 دقیقه‌ای در جشنواره رسام پذیرفته خواهند شد. شهدا، ایثارگران، جانبازان و هر موضوعی که حاکم بر رفتار رزمندگان باشد می‌تواند در این جشنواره حضور یابد. «مدافعان حرم» و «مدافعان وطن» 2 موضوع مهم جشنواره است که امیدواریم به زودی و در آینده نزدیک بخش «قدس» را هم به جشنواره رسام اضافه کنیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار