تمدید مأموریت نیروهای آلمانی در افغانستان

در حالی که آمریکا بر افزایش نیروهای نظامی کشورهای عضو ناتو در افغانستان پافشاری می‌کند، پارلمان آلمان مأموریت نیروهای این کشور در افغانستان را تنها تا سه ماه آینده تمدید کرده است.
کد خبر: ۲۷۰۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ - 13December 2017

تمدید مأموریت نیروهای آلمانی در افغانستانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس،‌ ماموریت نظامی آلمان در افغانستان قرار بود تا پایان سال‌جاری یعنی کمتر از یک ماه آینده پایان یابد؛ اما «دویچه وله» گزارش داد که پارلمان آلمان بار دیگر تا سه ماه دیگر مأموریت نیروهای آلمانی را در افغانستان تمدید کرده است.

تمدید سه ماهه نیروهای آلمانی در افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که مقامات آمریکایی بارها تاکید کرده‌اند که نیروهای آمریکایی و ناتو تا زمانی که طالبان با دولت افغانستان مصالحه نکنند در این کشور حضور خواهند داشت.

در استراتژی جدید واشنگتن حضور نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان مبتنی بر زمان بندی نبوده و این نیروها قرار است تا بهبود شرایط امنیتی افغانستان در این کشور حضور داشته باشند.

اما تمدید سه ماهه حضور نیروهای آلمانی در افغانستان نشان می‌دهد که کشورهای متحد آمریکا مانند آلمان نیز در افغانستان با آمریکا هماهنگ عمل نمی‌کنند.

در حال حاضر 1080 نظامی آلمانی در قالب ماموریت حمایت قاطع نیروهای آمریکایی در افغانستان حضور دارند که عمدتا در شمال افغانستان مستقرند.

به گزارش تسنیم،‌ با وجود اینکه مقامات آمریکایی بارها از کشورهای عضو ناتو درخواست افزایش نیرو در افغانستان کرده‌اند، اما آلمان نیروهای نظامی خود را در افغانستان افزایش نداده است.

گرچه دویچه وله دلیل تمدید سه ماهه ماموریت نظامیان آلمان در افغانستان را عدم تشکیل حکومت در آلمان عنوان کرده،اما ظاهرا آلمان تمایلی به حضور بلند مدت در افغانستان ندارد.

برخی از کارشناسان معتقدند که عدم هماهنگی بین نیروهای خارجی در افغانستان باعث شده تا تلاش‌های آمریکا و ناتو در این کشور با شکست روبرو شود.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار