آیت‌الله مکارم شیرازی:

هوای نفس مهم‌ترین عامل در انحراف و نابودی انسان است

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اقدامات تکفیری‌ها علیه مسلمانان گفت: جریان‌های تفکیری دست به کشتار ملت‌های مسلمان مظلوم بی‌گناه زدند و زندگی آن‌ها را نابود کردند و هر اقدام وحشیانه‌ای که بود انجام دادند که به دلیل بی‌عقلی و پیروی آن‌ها از هوای نفس بود.
کد خبر: ۲۷۰۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸ - 13December 2017

هوای نفس مهم‌ترین عامل در انحراف و نابودی انسان استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی شامگاه چهارشنبه در جلسه درس اخلاق که در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد، اظهار داشت: اگر به برنامه‌های قرآنی در رسانه‌ها و تحقیقات و مجالسی که برگزار می‌شود توجه شود جامعه به رشد و شکوفایی می‌رسد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیه 17 سوره حدید تصریح کرد: آیا زمان آن نرسیده است کسانی که از مدعی ایمان هستند در برابر خدا تسلیم و خاشع شوند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم عنوان کرد: ای پیامبر به مردم بگو من آمدم تا شما را موعظه کنم و یک موعظه دارم که همه موعظه‌هایم در آن خلاصه‌شده است، در راه خدا قیام کنید و نیت خالص داشته باشید.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: همه بدبختی‌های انسان در این است که هوای نفس، عقل و فکر درست را از وی می‌گیرد، شخص معتاد این موضوع را می‌داند که مواد مخدر سبب نابودی می‌شود و زندگی‌اش را از دست می‌دهد اما به دلیل اینکه تفکر نمی‌کند از آن استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات تکفیری‌ها علیه مسلمانان افزود: جریان‌های تفکیری و داعش دست به کشتار ملت‌های مسلمان مظلوم بی‌گناه زدند و زندگی آن‌ها را نابود کردند و هر اقدام وحشیانه‌ای که بود انجام دادند که به دلیل بی‌عقلی و پیروی آن‌ها از هوای نفس است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حدیثی درباره اهمیت تفکر در اسلام گفت: بیشترین عبادت ابوذر تفکر است، انسان باید به این موضوع فکر کند برای چه در این دنیا حضور دارد و در آینده به کجا می‌رود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به ارزش و اهمیت تفکر در انسان عنوان کرد: تفکر در پرورش انسان و اصول اخلاقی بسیار مؤثر است، در طول شبانه‌روز یک‌زمانی را برای تفکر قرار دهیم.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار