شهید مجید درخشان: هیچ‌وقت از جنگ بر علیه کفار و مشرکین خسته نشوید

معلم شهید «مجید درخشان» در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته است: برادران و خواهران حزب اللهی! هیچ‌وقت از جنگ و ستیز بر علیه کفار و مشرکین خسته نشوید. همیشه زرهی به تن کنید که پشت نداشته باشد و بدانید که جنگ آزمایشی الهی است که مرد می‌خواهد از این آزمایشات سرافراز بیرون آید.
کد خبر: ۲۷۰۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۵ - 26December 2017

تفکر در قرآن،رمز رسیدن به مقام دیدار با معشوقبه گزارش دفاع پرس از تهران، معلم شهید «مجید درخشان» شهریورماه سال ۱۳۴۵ در خانواده‌ای مذهبی در تهران متولد شد. وی دوران ابتدائی را در مدرسه «بهرامی» واقع در انتهای خیابان «مرتضوی» گذراند. تابستان‌ها همراه با برادر خود در کلاس‌های قرآنی که در مسجد امام حسین (ع) برگزار می‌شد، شرکت می‌کرد و از فعالان مسجد به شمار می‌آمد.

ورود وی به مقطع آموزشی راهنمائی با دوران اوج گیری مبارزات انقلابی مردم ایران علیه رژیم شاه همراه شده بود. وی همراه با ۲ برادر و دوستانش، از بچه‌های فعالی بودند که شب‌ها در مسجد محل و زیر نظر روحانی مسجد به نام آقای «موحدی» به پخش اعلامیه و نوار در میان مردم می‌پرداختند و روز‌ها نیز در تظاهرات علیه رژیم شرکت می‌کردند.

مجید بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بسیج محل مشغول به فعالیت شد. همچنین پس از پایان دوران راهنمایی وارد مقطع دبیرستان شد و در مدرسه شهید «اندرزگو» واقع در خیابان «مالک اشتر» تهران مشغول به کسب علم شد.

وی در زمستان سال ۱۳۶۰ دوره آموزشی را در پادگان امام حسین (ع) تهران گذراند و در فروردین سال ۶۱ به جبهه‌های جنوب اعزام شد و در عملیات «بیت المقدس» (آزادسازی خرمشهر) شرکت کرده مجروح شد.

وی بعد از چند ماهی که در بیمارستان‌های شیراز و تهران بستری بود به منزل برگشته و مجدداً ادامه تحصیل داد.

پس از اخذ دیپلم، در سال ۶۳ در کنکور تربیت معلم شرکت کرد و در رشته ابتدائی قبول شد و در مرکز تربیت معلم شهید «صدوقی» شهرستان رباط کریم مشغول آموزش شد.

پس از گذشتن حدود یک سال، در زمستان سال ۶۴ مجدداً به جبهه رفت که در گردان «علی اصغر» از تیپ «سیدالشهدا (ع)» مشغول نبرد با دشمن شد.

وی سرانجام در تاریخ ۱۲ اردیبهشت‌ماه سال ۶۵ در منطقه «فکه» به شهادت رسید و جنازه مطهرش ۲۳ روز بعد به تهران منتقل و در قطعه ۵۳ بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

فرازهایی از وصیت‌نامه شهید «مجید درخشان»:

وصیت می‌کنم شما را به برپائی نماز و اطاعت از ولایت فقیه که همان اطاعت الله (باری تعالی) و رسولش (ص) و ائمه معصومین (ع) است و وصیت می‌نمایم شما را به بردباری و اخوت و اتحاد میان خودتان و بیشتر توجه نمودن به احکام شرعی اسلام همانند ادا کردن خمس و زکات و حج و جهاد و ...

پدر و مادر و برادران و خواهر و خویشاوندان عزیزم! سلامتی شما را از درگاه ایزد یکتا خواهانم و امیدوارم که با نهایت سعی و کوشش بتوانید در جهت الله و با یاری بقیة الله و با رهنمود‌های روح الله گام برداشته و به مقصد اصلی خود که همان جلب رضای الله می‌باشد برسید.

ان‌شاءالله عزیزانم غم و اندوه نخورید و در فقدان من پریشان حال نباشید، تنها در قرآن و آیه‌هایش کمی فکر کنید، آن وقت است که شما آرزوی رسیدن به مقام دیدار با معشوق را در می‌یابید، و در می‌یابید که وجود اقدسش را، و آن موقع است که به سوی کمال حرکت می‌کنید و به آن آرزویی که تنها بین خود با او دارید می‌رسید. ان‌شاءالله ...

برادران و خواهران حزب اللهی! هیچ‌وقت از جنگ و ستیز بر علیه کفار و مشرکین خسته نشوید. همیشه زرهی به تن کنید که پشت نداشته باشد و بدانید که جنگ آزمایشی الهی است که مرد می‌خواهد از این آزمایشات سرافراز بیرون آید.

وصیت می‌کنم شما را به دوری از تفرقه و جدایی، نکند خدای نکرده، بعد از امام [خمینی] جریانات صحابه و خوارج به پیش آید، شما پشتیبان ولایت فقیه باشید تا ظهور آقا امام زمان (عج)، و ببینید که کدام شخص را امام مورد توجه بیشتری قرار داده او همان ولی فقیه است، بعد امام البته رأی مجلس خبرگان نیز شرط است که همان رأی، رهبر عزیز انقلاب است.

در آخر از شما عزیزان و اهل محل می‌خواهم مرا از خطا‌های ناآگاهانه‌ای که نا خودآگاه و یا آگاه از من سر زده حلال کنید تا خدا از من ببخشد و من نیز همه شما را حلال می‌کنم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار