بر اساس جدیدترین نظرسنجی؛

آلمانی‌ها مخالف به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی هستند

بر اساس جدیدترین نظرسنجی، اکثر شهروندان آلمانی مخالف به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از طرف دولت آلمان هستند.
کد خبر: ۲۷۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹ - 14December 2017

آلمانی‌ها مخالف به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، بر اساس جدیدترین نظرسنجی اکثر آلمانی‌ها به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را رد می‌کنند.

در این نظرسنجی که از طرف موسسه سیوی انجام شد، این پرسش از شهروندان آلمانی شده است که آیا دولت آلمان باید بیت‌المقدس را به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت بشناسد.

موسسه سیوی این نظرسنجی را از بین پنج هزار و 118 شهروند آلمانی و در فاصله زمانی 11 تا 13 دسامبر سال 2017 انجام داده است.

بر اساس این نظرسنجی، در مجموع 64 درصد شهروندان آلمانی مخالف به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی هستند و تقریبا نیمی از شهروندان در پاسخ به پرسش مطرح شده در این نظرسنجی با خیر، به‌هیچ عنوان پاسخ داده‌اند.

بر این اساس، تنها حدود یک چهارم شهروندان آلمانی ( 27 درصد) خواستار به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی هستند. 19 درصد با «بله، حتما» پاسخ داده و 9 درصد نیز نظری در این‌باره نداشتند.

تصمیم «دونالد ترامپ» مبنی بر انتقال سفارت خود به بیت‌المقدس و به رسمیت شناختن این منطقه به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی با انتقادهای زیادی همراه بوده و نا آرامی‌های زیادی را در مناطق فلسطینی ایجاد کرده است. رژیم جعلی اسرائیل در سال 1967 شرق بیت‌المقدس را در یک جنگ 6 روزه تسخیر کرده و تمام این منطقه را به‌عنوان پایتخت خود به رسمیت شناخته است. البته این تصمیم اسرائیل از طرف جامعه بین‌المللی به رسمیت شناخته نشد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از کشورهای اروپایی خواسته است که در مسئله بیت‌المقدس مشابه «دونالد ترامپ» رفتار کنند.

نظرسنجی موسسه سیوی نشان می‌دهد که در همه گروه‌های سنی به رسمیت شناخته شدن اسرائیل به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی رد می‌شود و این مسئله به‌ویژه در سنین بالای 65 سال دیده می‌شود. حدود 70 درصد شهروندان آلمانی بالای 65 سال این مسئله را رد می‌کنند.

در این میان طرفداران حزب افراطی جایگزینی برای آلمان تنها گروهی هستند که از این تصمیم ترامپ حمایت می‌کنند و بر خلاف طرفداران دیگر احزاب آلمانی 56 درصد آن‌ها از به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی در بین طرفداران حزب سبز آلمان 82 درصد، طرفداران حزب سوسیال دموکرات 80 درصد و چپ‌ها 78 درصد به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از طرف آلمان را رد می‌کنند. در بین طرفداران اتحادیه احزاب متحد مسیحی نیز 67 درصد و در بین طرفداران حزب لیبرال دموکرات هم 51 درصد چنین نظری داشتند.

صدر اعظم آلمان نیز مخالف این مسئله است و در واکنش به تصمیم ترامپ در این باره گفته است که دولت آلمان از این موضع‌گیری ترامپ حمایت نمی‌کند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار