با حضور تولیت آستان قدس رضوی؛

یادواره «شهدای حقوقدان» قم برگزار شد/ تجلیل از خانواده‌های حقوقدانان شهید

یادواره شهدای حقوقدان استان قم، با حضور تولیت آستان قدس رضوی، امروز (پنج‌شنبه) در سالن همایش قضات قم برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲ - 14December 2017

 یادواره «شهدای حقوقدان» قم برگزار شد/ تجلیل از خانواده‌های حقوقدانان شهیدبه گزارش دفاع پرس از قم، یادواره شهدای حقوقدان استان قم با موضوع «تبیین نقش حقوقدانان در نهادینه شدن مبانی ارزشی در جامعه» و با حضور حجت‌الاسلام «سیدابراهیم رئیسی» تولیت آستان قدس رضوی، «احمد امیرآبادی فراهانی» عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام «حمزه خلیلی» رئیس دادگستری استان قم، سردار «غلامرضا احمدی» فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) و جمعی از مسؤولان بسیج حقوقدانان استان قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان قم به بیان گزارشی از فعالیت‌های ۱۰ ساله این سازمان پرداخت و اظهار داشت: سازمان بسیج حقوقدانان در سال‌های اخیر برنامه‌های متنوع و زیادی را به منظور پیشگیری از جرم، بررسی و نیازسنجی جرم با همکاری نهاد‌های مختلف اجرایی کرده است، به طوری که حقوقدانان بسیجی با حضور در مساجد استان، آموزش‌هایی را به مردم ارائه می‌دهند تا سطح علمی آن‌ها را بالا ببرند، همچنین در این برنامه‌ها به مردم مشاوره حقوقی هم از سوی حقوقدانان بسیجی ارائه می‌شود.
حجت‌الاسلام «احمد ولی‌زاده» جانشین مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم با اشاره به سال‌روز ورود حضرت معصومه (س) به قم، خاطرنشان کرد: بیست و سوم ربیع الاول، سالروز ورود حضرت معصومه (س) به شهر مقدس قم است و این بانوی گران‌قدر در راه رسیدن به برادر بزرگوارشان در شهر قم وفات می‌کنند و در همین شهر نیز مدفون می‌گردند که حضور ایشان در قم، آثار و برکات بسیار زیادی برای این شهر داشته است.
حجت الاسلام «حمزه خلیلی» نیز در سخنانی اظهار داشت: بسیاری از جامعه‌شناسان، میان ارزش‌ها و هنجار‌ها تفاوتی قائل نیستند و اعتقاد دارند که ارزش‌ها و هنجار کاملا مطابق هم هستند در حالی که به نظر می‌رسد میان این دو مغایرت وجود دارد.
در ادامه، حجت‌الاسلام رئیسی طی سخنانی بیان داشت: حقوقدان‌ها باید مفهوم حق را برای مردم جامعه تبیین کرده و آن‌ها را با حقوق خود آشنا کنند؛ همچنین باید توجه داشته باشیم و بدانیم که ما تنها حقوقدان نیستیم، بلکه حقوق‌خواه نیز هستیم و هدف ما این است که حقوق مردم در جامعه رعایت شود.
وی افزود: اگر جامعه نسبت به ارزش‌های دینی بی‌تفاوت باشد، آن جامعه مرده است، بنابراین واکنش‌ها در جامعه بسیار مورد اهمیت است. اگر در جامعه‌ای، مشکلات فزاینده شد و اخلاق، آزادی، رفاه اجتماعی و عدالت تهدید شد در این صورت بیش از هرکس فرهیختگان و روشنفکران مورد سؤال قرار خواهند گرفت که چرا اجازه دادند جامعه به این سمت حرکت کند.
خاطرنشان می‌شود در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدای حقوقدان استان قم تجلیل شد.
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها