آزادی مناطقی در جنوب شرق حلب به دست ارتش سوریه

نیروهای ارتش سوریه در ریف جنوب شرقی حلب پیشروی‌های قابل توجهی کرده و مناطق وسیعی را تحت کنترل گرفته‌اند.
کد خبر: ۲۷۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹ - 15December 2017

آزادی مناطقی در جنوب شرق حلب به دست ارتش سوریهبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، نیروهای ارتش سوریه در ریف جنوب شرقی حلب پیشروی های قابل توجهی کرده و مناطق وسیعی را تحت کنترل گرفته‌اند.

بر این اساس، این عملیات از حدود یک ماه پیش آغاز شده است. گروه‌های مسلح زیر آتش سنگین نیروهای ارتش سوریه و متحدانش در این منطقه تاب نیاوردند و ناچار به عقب نشینی شدند. این پیشروی بر اساس نقشه ای از پیش طرح ریزی شده و از منطقه غرب خناصر صورت گرفت. هدف از این عملیات باز پس گیری فرودگاه نظامی ابو الظهور است. چندین لشکر در این عملیات مشارکت دارند.

تصاویر منتشر شده از سوی ستاد تبلیغات جنگ از این عملیات حاکی از حضور پررنگ یگان های توپخانه و موشکی است. در این عملیات هدف قرار گرفتن مواضع تروریست ها باعث کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از آنها شد. منابع نظامی تعداد تروریست‌های به هلاکت رسیده را 22 تن اعلام کرده اند.

نیروهای سوری همچنین یک فرمانده عملیاتی افراد مسلح به نام ابو عمیر المصری را از پای درآورده اند. وی سوار بر خودرویی در مسیر برج سبنا-رسم السیاله در غرب خناصر بود که هدف قرار گرفت. نیروهای ارتش پس از درگیری های سخت تله سیریاتل و روستای رسم الکباره را در جنوب غربی خناصر تحت کنترل گرفتند.

منبع: صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار