فرانسه هم ادعای نیکی هیلی علیه ایران را تایید نکرد

معاون سخنگوی وزارت خارجه فرانسه با استناد به گزارش سازمان ملل متحد درباره حمله موشکی ارتش یمن به عربستان سعودی، ادعاهای دولت آمریکا علیه ایران را تأیید نکرد.
کد خبر: ۲۷۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹ - 16December 2017

فرانسه هم ادعای نیکی هیلی علیه ایران را تأیید نکردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه با اشاره به این که سازمان ملل متحد هنوز درباره نقش ایران در انتقال سلاح به یمن نتیجه‌گیری انجام نداده است، از تأیید اظهارات «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل، خودداری کرد.

«هیلی» روز پنج‌شنبه با نمایش قطعاتی، که گفته شده است لاشه موشک‌های ایرانی هستند، مدعی شد: ایران برای انصارالله سلاح ارسال کرده است. هیلی همچنین اعلام کرد: آمریکا قصد دارد ائتلافی علیه ایران تشکیل دهد.

«الکساندر جیورجینی» معاون سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، در پاسخ به این سوال که چه واکنشی به گزارش آمریکا دارد، گفت: «دبیر کل سازمان ملل هنوز هیچ نتیجه‌ای در این خصوص نگرفته است. فرانسه به بررسی اطلاعاتی که در اختیار دارد‌، ادامه می‌دهد.»

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در گزارش خود درباره اجرای قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت توسط ایران تصریح کرد: هنوز به نتیجه‌گیری قطعی درباره این که موشک‌های مورد استفاده انصارالله برای حمله به عربستان چگونه وارد این کشور شده است، نرسیده است.

پیش از این «فرحان حق» معاون دبیر کل سازمان ملل متحد، هم ادعاهای هیلی علیه ایران را رد کرده بود. مقام‌های دفاعی آمریکا نیز در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک‌تایمز گفتند: با بررسی سلاح‌هایی که هیلی نمایش داد، به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توانند ادعاهای او را تأیید کنند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در ادامه گفت: کشورش از برنامه موشکی ایران نگران است و از تهران می‌خواهد کاملا به قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت پایبند باشد.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار