کارگردان فیلم داستانی «لِی‌لِی»:

زنان فیلم‌ساز می‌توانند نقش موثری در معرفی انقلاب اسلامی داشته باشند

کارگردان فیلم داستانی «لِی‌لِی» گفت: یک زن فیلم‌ساز انقلابی با شناخت کامل زبان سینما و اشراف کافی به مبانی اسلام و انقلاب، می‌تواند به روایتی متفاوت از عالم بپردازد و ثابت کند فاصله سینما با نسبت‌های انقلاب اسلامی به طور ذاتی نیست.
کد خبر: ۲۷۰۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ - 16December 2017

زنان فیلم‌ساز می‌توانند نقش موثری در معرفی انقلاب اسلامی داشته باشندبه گزارش دفاع پرس از یزد، «فاطمه آئینی» کارگردان فیلم داستانی «لِی‌لِی» درباره این اثر اظهار داشت: این فیلم با موضوع مقاومت، ایثار و پایداری مدافعان حرم در شهر یزد تولید شده و به روابط عاطفی یک رزمنده مدافع حرم با دختر کوچکش می‌پردازد.

وی با بیان اینکه «علی دهقان‌پور» و «پرنیان پروانه» کودک خردسال یزدی‌ در این اثر به ایفای نقش پرداختند، افزود: احسان دادرس تصویربرداری این فیلم را انجام داده و صدابرداری و تدوین آن نیز به ترتیب برعهده جمال دهقان و حدیث دانایی‌کیا بوده است.

این بانوی فیلم‌ساز به ضرورت ورود زنان انقلابی به عنوان فیلم‌ساز در عرصه‌ سینما اشاره کرد و افزود: با توجه به تأکیدات چند سال اخیر رهبر معظم انقلاب نسبت به مسأله تهدید نسل و افزایش جمعیت، قطعاً و حتماً نقش یک زن انقلابی در وهله‌ اول به عنوان «مادر» در اولویت خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت وقت گذاشتن و برنامه‌ریزی بانوان برای ایفای نقش مادر در خانواده ادامه داد: پرداختن به سایر نقش‌ها، باید در مراتب بعدی قرار بگیرد که از جمله آن‌ها می‌تواند مقوله‌ فیلم‌سازی برای علاقه‌مندان باشد.

کارگردان فیلم «لِی‌لِی» با بیان اینکه حضور یک زن فیلم‌ساز انقلابی در عرصه‌های مختلف اثرگذار خواهد بود، افزود: یک بخش این موضوع به کم و کیف حضور وی در پشت صحنه و نحوه تعامل با عوامل برمی‌گردد که می‌تواند ضمن الگوسازی در این زمینه، باورهای غلط رایجی را که به روابط بدون چارچوب در این فضا دامن می‌زند زیر سؤال ببرد و در بخش دیگر که همان خلق اثر است با شناخت کامل زبان سینما و اشراف کافی به مبانی اسلام و انقلاب، می‌تواند به روایتی متفاوت از عالم بپردازد و ثابت کند فاصله سینما با نسبت‌های انقلاب اسلامی به طور ذاتی نیست و بی‌شک تحقق همه این اهداف، جز با انگیزه و عمل مجاهدگونه قابل فتح نخواهد بود.

وی بیان داشت: ظرافت و نکته سنجی‌ای که در نگاه یک زن فیلم‌ساز وجود دارد می‌تواند تکمیل کننده این پازل باشد و به خلق اثر لطیف و بی‌بدیل ختم شود.

فاطمه آئینی فارغ التحصیل رشته حقوق است که فیلم‌سازی را از حوزه هنری آغاز کرده و فیلم داستانی «یک قاب، یک آن، یک آینه» را نیز در کارنامه خود دارد.

اکران مرکزی هشتمین جشنواره فیلم عمار از 6 تا 15 دی‌ماه سال ‌جاری به میزبانی سینما فلسطین تهران برگزار می‌شود و بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، اکران مردمی آن که از آبان‌ماه امسال آغاز شده تا پایان مهرماه ۹۷ در همه شهرها و روستاهای کشور ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها