در نشست هم‌اندیشی قرارگاه مردمی‌ راهیان نور؛

راهکارهای بهره‌مندی و هم‌افزایی ظرفیت‌های مردمی در راهیان نور بررسی شد

در نشست هم‌اندیشی قرارگاه مردمی راهیان نور، راهکارهای بهره‌مندی و هم‌افزایی ظرفیت‌های مردمی راهیان نور مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۲۷۰۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ - 16December 2017

راهکارهای بهره‌مندی و هم‌افزایی ظرفیت‌های مردمی در راهیان نور بررسی شدبه گزارش گروه جماسه و جهاد دفاع پرس، نشست هم‌اندیشی قرارگاه مردمی راهیان نور، به همت شبکه فعالان جهاد و شهادت (وارثون) و با حضور فعالان جبهه مردمی راهیان نور، در گلزار معطر بهشت‌زهرا (س) تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت راهیان نور در تحقق آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی، ایجاد تحرک و پویایی و بهره‌مندی حداکثری از ابتکارات و جوشش‌های مردمی در راهیان نور، هماهنگی، انسجام و هم‌افزایی در سیاست‌ها، راهبردهای کلان و فعالیت‌های فرهنگی فعالان مردمی و نهادهای حاکمیتی راهیان نور بخشی از اهداف برگزاری این نشست بود.

 عظیم ابراهیم پور از راویان با سابقه دفاع مقدس، با اشاره به آزادی خرمشهر اظهار داشت: خرمشهر آزاد شد و ما سال‌های سال است که خاطرات آزادسازی خرمشهر را در ابعاد فردی شهدا  به نسل بعدی انتقال داده‌ایم، ولی چیزی که مهم است این است که رهبر معظم انقلاب در دانشگاه امام حسین (ع) خطاب به جوانان دانشجوی دانشگاه امام حسین (ع) می‌فرمایند «خرمشهرها در پیش است» که شما جوانان باید آزادش کنید.

این فعال عرصه جهاد و شهادت با اشاره به لزوم بررسی راهکارهای استفاده از دفاع مقدس برای برون‌رفت از وضعیت موجود گفت: ما چند جلسه دور هم نشسته‌ایم و بررسی کرده‌ایم، خرمشهرهایی که باید آزاد شود کجا است و قرارگاه‌هایی که باید خرمشهرها را آزاد کند چگونه باید عملیات کند.

وی ادامه داد: این‌که خودمان اجماع بر روی خرمشهرهای مد نظر آقا نداریم، چگونه می‌خواهیم مخاطب‌ها را به خرمشهرهایی که باید ورود کند برسانیم، وقتی اجماع بر روی خرمشهر و روش‌های آزادسازی آن نباشد، در بیان راوی، متن کتاب، کلیپ و سی‌دی و هر چه هست نتیجه نخواهیم گرفت، چون اجتماع محتوایی و راهبردی نداریم.

ابراهیم پور با اشاره به ضرورت توجه به ارائه محتوای لازم به مخاطبان در راهیان نور تأکید کرد: خرمشهر آن روز را با جهاد اصغر آزاد کردند، الآن این خرمشهرها را که معین کردیم، مدل آزادسازی‌اش چگونه است، در بیان و در نوشتار ما چه محتوایی باید به خورد مخاطب بدهیم که مخاطب بداند خرمشهر امروز کجا است و روش آزادسازی‌اش چیست؟ و در این موضوع چه استنباطی از خرمشهر قدیم، بیت‌المقدس و فتح‌المبین باید مطرح شود که مخاطب ما خودش را پیدا کند.

برای رونق دادن به راهیان نور، باید راهیان نور را به مسجد پیوند بزنیم

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری، مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا، به ارائه نقطه نظرات خود درباره بحث گسترش راهیان نور پرداخت و گفت: برای رونق دادن به راهیان نور باید راهیان نور را به مسجد پیوند بزنیم، در کشور 77 هزار مسجد داریم، مسجد رونق پیدا کند، ائمه جماعت مساجد فعال شوند و شهدا را الگو قرار دهیم، جوانان به پای کار می‌آیند.

وی در ادامه افزود: اگر راهیان نور را به مسجد پیوند زدیم و نیمی از مساجد پای کار بیایند، یعنی 40 هزار مسجد اعزام به راهیان نور داشته باشند، راهیان نور مردمی می‌شود و رونق پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام ماندگاری تأکید کرد: برای حضور فعالان فرهنگی در بحث راهیان نور، باید با فعالان فرهنگی در حوزه‌هایی که کمتر توجه شده، به طور مثال در حوزه فیلم و مانند آن ورود پیدا کرده و پیوند برقرار کنیم.

در بخش دیگری از این نشست، دیگر فعالان این عرصه به بیان نظرات خود پرداختند و بر مسائلی همچون افزایش چشمگیر حضور مردم در راهیان نور و ضرورت مردمی شدن راهیان نور، حضور فراگیر فعالان جبهه فرهنگی در راهیان نور و هماهنگی و هم افزایی حداکثری در بین آنها تأکید کردند.

تبیین و ترویج گفتمان جهاد و شهادت و مقاومت و تحقق زیارت با معرفت در راهیان نور، بهره‌مندی فرهنگی و اقتصادی حداکثری مردم شریف و شهیدپرور استان‌های درگیر راهیان نور از بستر راهیان نور، تغییر نگاه به عملیات فرهنگی و رجوع به سیره اهل‌بیت (ع) بخشی دیگر از نظرات فعالان عرصه جهاد و شهادت برای تقویت راهیان نور بود.

در پایان این نشست، با توجه به اهداف پیش‌بینی شده و ضرورت‌های بیان شده و ظرفیت عظیم راهیان نور در جبهه سازی، تشکیل ستاد یا قرارگاهی متمرکز جهت بهره‌مندی حداکثری از این ظرفیت عظیم و بسیج کلیه امکانات و منابع مردمی از آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 در بخشی از این نشست، افراد فعال و صاحب‌نظر در حوزه راهیان نور و دفاع مقدس به بیان نقطه نظرات خود درباره آسیب‌شناسی راهیان نور و شیوه‌های تبیین، ترویج و تقویت گفتمان دفاع مقدس پرداختند. شبکه فعالان جهاد و شهادت در راستای تحقق فرمان جبهه سازی رهبر معظم انقلاب خطاب به جناح فرهنگی مومن انقلابی، در سال 92 به همت جمعی از فعالان فرهنگی حوزه جهاد و شهادت و با هدف سازماندهی و جبهه سازی فعالان راه اندازی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها