ظریف در واکنش به اظهارات هیلی:

اظهارات بی‌اساس هیلی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات آمریکا در منطقه است

محموجواد ظریف وزیر امور خارجه گفت: آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های جنگی‌اش در منطقه با نشان‌دادن یک تکه آهن، اتهامات بی‌پایه‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌کند.
کد خبر: ۲۷۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ - 16December 2017

سرپوش گذاشتن برجنایات آمریکا درمنطقه علت اظهارات بی‌اساس هیلی استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشور در حاشیه همایش تخصصی «انعکاس موازین حقوق بشر در قوانین کیفری ایران» با اشاره به ادعاها و اظهارات اخیر «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل مبنی بر حمایت‌های تسلیحاتی ایران از یمن، اظهار داشت: در اینکه صحبت‌های خانم «هیلی» هیچ مستنداتی نداشت، شکی نیست و دیدیم که حتی خود غربی‌ها هم در خصوص بی‌پایه و اساس بودن و قانع کننده نبودن این ادعاها، صحبت‌هایی را مطرح کردند.

وی گفت: اهداف این اظهارات به فراموشی سپردن جنایات آمریکا در منطقه و همینطور، فراموش کردن حرکت بسیار خطرناک آمریکا و آقای ترامپ در به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است؛ این اقدام البته خارج و داخل از آمریکا و حتی توسط برخی هواداران صهیونیست‌ها به‌عنوان اقدامی خطرناک به حساب آمد.

ظریف ادامه داد: موسسات مطالعاتی آمریکایی تایید کردند که سلاح‌های آمریکا و عربستان در اختیار داعش بوده و امروز هم بمب‌های آمریکایی در اختیار عربستان برای بمباران کودکان و پیرمردان یمن قرار گرفته و وضعیت بسیار نامناسبی را در آن کشور به‌وجود آورده است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر این قبیل موارد که می‌تواند به‌عنوان جنایات جنگی به حساب آید با نشان‌دادن یک تیکه آهن به‌افترا و اتهام‌زنی علیه ایران روی آورده، خاطرنشان کرد: این ادعاها بی‌پایه و اساس است و منبع تسلیحات در منطقه مشخص و واضح است که بمب‌ها و هواپیماهای مورد استفاده علیه مردم یمن آمریکایی هستند و این واقعیات را کسی نمی‌تواند منکر شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار