مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان عنوان کرد؛

دانشجویان اثرگذارترین قشر در حفظ نظام فکری دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان گفت: دانشجویان و نخبگان اثرگذارترین قشر در حفظ نظام فکری دفاع مقدس هستند.
کد خبر: ۲۷۰۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹ - 16December 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، امروز  سرهنگ «حجت الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان در دیدار با «خسرو عزیزی» رئیس دانشگاه لرستان اظهار داشت: فرهنگ دفاعی کشور با تلاش و ایثارگری همه آحاد مردم پیش می رود و متعلق به هیچ جناح خاصی نیست.

وی تاکید کرد: دفاع مقدس رویشی است از فرهنگ عاشورایی و این فرهنگ همان فرهنگ قرآنی است و ما امروز میراث دار یک «فرهنگ متعالیه» هستیم.

ناصرپور افزود: تلاش بنیادحفظ آثار برسه کارکرد جلوگیری از به فراموشی سپرده شدن، تحریف و انحراف و همچنین انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به جامعه می باشد که دانشگاه می تواند نقش مهمی را ایفا کند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان ابراز داشت: در دولت اسلامی طبیعتا انتقال مفاهیم ارزشی هشت سال دفاع مقدس که باعث پیروزی در عرصه های مختلف بین المللی شد موضوعی بسیار مهم بشمار می رود که باید در صحت و سلامت این انتقال صورت گیرد.

در ادامه خسرو عزیزی گفت: دانشگاه لرستان اگر به این جایگاه فعلی رسیده به برکت نظام سرافراز جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان در سال 1372 عنوان  کرد: در سالی که مقام معظم رهبری به لرستان سفر داشتند به برکت حضور ایشان دانشگاه لرستان به صورت منسجم شکل گرفت.

رئیس دانشگاه لرستان با تاکید بر ادای دین نسبت به انقلاب و دفاع مقدس افزود: در طول سال برنامه هایی همچون حمایت از پایان نامه‌های دفاع مقدس، یادوارهای شهدا و تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران در دستور کار دانشگاه لرستان قرار دارد.

عزیزی در پایان ابراز امیدواری کرد که دو نهاد دانشگاه لرستان و بنیادحفظ آثار در ثبت و ضبط تاریخ شفاهی رزمندگان لرستان باهم مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار