رئیس کل دادگستری استان زنجان:

مطبوعات و رسانه‌ها نقش مهی در آسیب‌زدایی در جامعه دارند

«جعفر گل محمدی» گفت: مطبوعات و رسانه‌ها نقش مهم و تاثیرگذار در آسیب‌زدایی در جامعه دارند.
کد خبر: ۲۷۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱ - 16December 2017

مطبوعات و رسانه ها نقش مهی در آسیب زدایی جامعه دارند////غیرمرتبطبه گزارش دفاع پرس از زنجان، «جعفر گل محمدی» رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، ظهر امروز (شنبه) در مراسم تحلیف اعضای جدید هیئت‌منصفه مطبوعات این استان، با بیان این‌که مطبوعات و رسانه‌ها می‌توانند بستر توسعه اخلاق‌مداری و قانون‌گرایی را فراهم کنند، افزود: دادگستری مجزای از این جامعه نیست و جامعه متعالی و به دور از جرم و جنایت نیاز به همراهی و مشارکت دارد.

وی افزود: در جرائم مورد نظر، اصل بر این است که متهم با نیت غیر فردی و غیرمنفعت طلبی و در راستای بهبود وضعیت جامعه مرتکب جرمی می‌شود و یا جرمی را به او نسبت می‌دهند، از این‌رو هیئت‌منصفه که خلاصه‌ای از اقشار مختلف جامعه است و در جریان نظرات جامعه و انعکاس آن است به کمک دادگاه می‌آید.

گل محمدی با بیان این‌که به جهت بروز برخی از جرائم به‌ویژه جرائم مطبوعاتی و سیاسی هیئت‌منصفه مطبوعاتی در استان زنجان تشکیل می‌شود، گفت: اعضای هیئت‌منصفه مطبوعات از ناحیه جامعه، مردم و اقشار مختلف گروه‌های اجتماعی اظهار نظر می‌کند، به گونه‌ای که این اظهار نظر در زمینه استنباط موضوع است.

وی با بیان این‌که تجربه نشان می‌دهد که توسعه فضاهای قضایی خوب نیست، افزود: مطبوعات و رسانه‌ها نقش مهم و تأثیرگذار در آسیب‌زدایی از جامعه دارند.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با بیان این‌که حرکت بر مدار قانون و شرع باید به‌عنوان اصلی مهم برای همه افراد جامعه مورد توجه باشد، گفت: امیدوارم روزی فرابرسد تا موضوعی برای شکایت در دادگاه‌ها وجود نداشته باشد و پرونده‌ای برای رسیدگی نداشته باشیم.

خاطرنشان می‌شود در این دوره، «حسین بابایی»، «رحمان پرچگانی»، «یوسف فتحی»، «حبیب‌الله افشاریان»، «مسیح‌الله سلطانی»، «محمد صالح آقایی»، «جعفر محمدی»، «سید محمد علویون»، «ابراهیم قاسمی»، «رزاق محمدی»، «سعید خان‌محمدی»، «مرتضی تمجیدی»، «سعید آهنی» و «حجت‌الاسلام محمد ابراهیم یاوری» برای حضور در هیئت منصفه مطبوعات استان زنجان انتخاب شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها