«انور قرقاش» انصارالله را به تصرف دارایی‌های یمن متهم کرد

در حالی که امارات پروژه اشغال و دزدی از منابع طبیعی یمن را کلید زده است، وزیر مشاور دولت این کشور ادعا کرده که انصارالله بخش عظیمی از دارایی‌های دولت یمن را تحت تصرف در آورده است.
کد خبر: ۲۷۰۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳ - 16December 2017

«انور قرقاش» انصار الله را به تصرف دارایی‌های یمن متهم کردبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس از «اسپوتنیک»، در حالی که امارات یکی از متجاوزان اصلی به خاک یمن به شمار می رود و سیاست های مشکوک ابوظبی در جنوب یمن، بیم اشغال طولانی مدت خاک این کشور را افزایش داده استف «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه امروز شنبه مدعی شد که بخش عظیمی از دارایی های دولت یمن به زودی دزدیده خواهد شد.

وی در توییتر خود نوشته که بعد از پایان شراکت حزب انصارالله یمن و کنگره مردمی این کشور، انصار الله به زودی کنترل بخش عظیمی از دارایی‌های دولت یمن که بالغ بر ۳.۵ تا ۵ میلیارد دلار به صورت سالانه است را به دست خواهد گرفت و این دارایی ها را میان هم حزبی های خود تقسیم خواهد کرد و افزود: پول یکی از اصلی ترین مسائل پرونده یمن است.

قرقاش مدعی شده است که به زودی حجم آنچه دزدی در یمن خوانده روشن خواهد شد و اضافه کرده که با وجود جنگ گزارش ها نشان می دهد که انصارالله در مناطق تحت کنترل خود خودرو وارد کرده، برای هم حزبی های خود اقدام به ساخت خانه کرده است و بودجه این هزینه ها هم از خزانه دولت یمن تأمین می شود.

ادعای عجیب وزیر مشاور دولت امارات در حالی مطرح می شود که به اعتراف همه نهادهای بین المللی و حقوق بشری عربستان تمام بنادر و مرزهای زمینی و هوایی یمن را مسدود کرده است و اخیرا بعد از ماه ها بندر حدیده در نزدیکی مرز عربستان به صورت کنترل شده برای ورود کمک های بشر دوستانه سازمان ملل بازگشایی شده بود.

علاوه بر آن از یک سال پیش پروژه امارات برای تصرف جزیره منحصر به فرد «سقطری» یمن فاش شد و علاوه بر دیگر توطئه های توسعه طلبانه امارات، نگرانی ها نسبت به اشغال دائمی این جزیره به وسیله اماراتی ها افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار