مشاور نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت:

کتاب مربوط به زندگی سیاسی مرحوم آیت‌الله خویی چاپ می‌شود

حجت‌الاسلام سید طاها مرقاتی گفت: کتاب مربوط به زندگی سیاسی مرحوم آیت‌الله خویی بزودی چاپ و منتشر می‌شود.
کد خبر: ۲۷۰۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳ - 16December 2017

کتاب مربوط به زندگی سیاسی مرحوم آیت الله خوی چاپ می شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حجت‌الاسلام سیدطاها مرقاتی عصر شنبه در نشست تخصصی بررسی آثار و تالیفات مربوط به آیت‌الله خویی با اشاره به خدمات ارزنده این عالم اظهار داشت: آیت‌الله خویی از جمله مراجعی است که خودش و شاگردانش آثار بسیار زیادی را برای جهان اسلام به یادگار گذاشتند.

وی ادامه داد: بخشی از آثار مربوط به آیت‌الله خویی تقریری است که توسط شاگردانش تدوین و در اختیار محققان قرار گرفته است.

مرقاتی با بیان اینکه شمار تقریرات در مورد آیت‌الله خویی بیش از ۵۰ جلد است تصریح کرد: یکی از این آثار کتاب مرجع الاعلی آیت‌الله خویی زعیم حوزه علمیه است که سیری در زندگی و خدمات علمی و حوزی آن مرحوم بوده و به قلم فواد حماده از نویسندگان برجسته لبنان و با ترجمه علی اسودی به چاپ رسیده و با استقبال کم نظیر محققان و دانشمندان حوزه و دانشگاه‌ها مواجه شده است.

مشاور نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: مواضع سیاسی آیت الله خویی دیگر کتاب مربوط به زندگی سیاسی آن مرحوم است که بزودی چاپ و منتشر می شود.

حجت‌الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی نیز در این نشست کتابها و تالیفات آیت الله خویی و آثار مربوط به این عالم جلیل القدر را آثاری بسیار جامع و مانع و منبع در حوزه های علمیه دانست و گفت: امروز ما برای پرورش بزرگواران و علمای برجسته ای همچون، امام خمینی (ره)، آیت الله خویی، شیخ طوسی، شیخ مفید و مقابله با گرگهای درنده ای که حوزه را نشانه گرفتند به این آثار بیش از پیش نیاز داریم.

علی اسودی مترجم کتاب مرجع الاعلی آیت الله خویی نیز در این نشست گفت در ترجمه تا جایی که امکان داشته به متن اثر پایبندی صورت گرفته است.

ازمرحوم آیت الله خویی مرجع عالیقدر جهان اسلام صدها اثر در زمینه های فقه و اصول و رجال به یادگارمانده که امروز بعنوان مرجع در حوزهای علمیه مورد استفاده قرار می گیرد.

با هدف تبین جایگاه والای علمی مرحوم آیت الله العظمی خویی نشست تخصصی بررسی آثار مربوط به این عالم بزرگوار با محوریت کتاب مرجع الاعلی آیت الله خویی برگزار شد.

در این نشست که با حضور صاحبنظران، اندیشمندان نشست تخصصی بررسی آثار و تالیفات مربوط به آیت‌الله خویی و طلاب و دانشجویان حوزه‌های علمیه برگزار شد تعدادی از صاحبنظران و استادان حوزه و دانشگاه دیدگاه‌های خود در مورد محتوا و تاثیرات علمی آثار مربوط به مرحوم آیت‌الله خویی از جمله کتاب الاعلی آیت‌الله العظمی خویی را بصورت سخنرانی اعلام کردند.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها