معاونان شهرداری تهران عنوان کرد؛

آمادگی شهرداری تهران برای توسعه عمرانی و فرهنگی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

معاونان شهرداری تهران در جلسه هیات مدیره موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از آمادگی شهرداری برای توسعه عمرانی و فرهنگی این موزه جهت اجتماعی کردن و بین المللی کردن این موزه خبر دادند.
کد خبر: ۲۷۰۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱ - 16December 2017

آمادگی شهرداری تهران برای توسعه عمرانی و فرهنگی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، «رضا صالحی امیری» قائم مقام و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و عضو هیات مدیره موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جلسه هیات مدیره این موزه که عصر امروز (شنبه 25 آذر) و با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، بر اجتماعی کردن موزه تاکید کرد و گفت: تمامی اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانانی که دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند باید با موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آشنا شوند.

وی ادامه داد: در این راستا باید برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد که شهرداری تهران در این رابطه در قالب برگزاری تورهای یک‌روزه تهران‌گردی که ویژه شهروندان تهرانی، هم‌میهنان و میهمانان خارجی است، مردم، جوانان و قشر نخبگانی جامعه و اصحاب فرهنگ و هنر را با موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دیگر مکان‌های فرهنگی و تفریحی تهران آشنا می‌سازد.

صالحی امیری بر لزوم تعامل با سازمان میراث فرهنگی و وزارت امور خارجه جهت بین المللی کردن موزه نیز تاکید کرد و بیان داشت: با دعوت از سفرای دیگر کشورها جهت بازدید از این موزه، می‌توان در هفته‌های فرهنگی ایران که در کشورهای دیگر برگزار می‌شود، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را معرفی کرد.

قائم مقام شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تاکنون خاطرات بسیاری از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب اسلامی و رزمندگان دوران دفاع مقدس جمع‌آوری شده است اما تبدیل آن خاطرات به فرآورده‌های فرهنگی قابل مصرف برای مخاطب بسیار مهم است و باید این خاطرات به تولیداتی تبدیل شوند که در فضای مجازی بازنشر داده شوند. صدا و سیما ظرفیت بسیار مناسبی در این رابطه است.

وی بر لزوم نگارش خاطرات فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در قالب رمان نیز تاکید کرد و گفت: رمان در بین نسل جوان جامعه مخاطب بسیاری دارد و این تولیدات فرهنگی می‌تواند فرهنگ ایثار و شهادت را بهتر در جامعه ما رواج دهد.

صالحی امیری به موضوع مخاطبان کودک و نوجوان نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا باید از ظرفیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استفاده کرد تا حماسه‌های دوران دفاع مقدس در قابل داستان و قصه برای کودکان و نوجوانان بیان شود.

«سمیع الله حسینی مکارم» عضو دیگر هیات مدیره موزه و معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران نیز در این جلسه گفت: شهرداری تهران گرچه با کمبود بودجه مواجه است اما در بحث عمرانی و توسعه موزه آماده همکاری است.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها