مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس:

تاریخ‌نامه نقش استان فارس در دفاع مقدس تدوین می‌شود

سرهنگ پاسدار «حمیدرضا گرامی» گفت: برنامه‌ریزی برای تدوین تاریخ‌نامه نقش مردم استان فارس در دفاع مقدس در حال انجام است.
کد خبر: ۲۷۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ - 17December 2017

تاریخ‌نامه نقش فارس در دفاع مقدس تدوین می‌شودسرهنگ پاسدار «حمیدرضا گرامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در شیراز، با بیان این‌که در کنار دانشنامه نقش مردم استان فارس در دفاع مقدس، برنامه‌های دیگری نیز در راستای مستندسازی حضور مردم این استان در دفاع مقدس در دست اقدام است، اظهار داشت: «تاریخ‌نامه نقش فارس در دفاع مقدس» یکی از این برنامه‌هاست و در این کتاب، نقش تمامی یگان‌های نظامی در این دوران و همچنین اقشار مختلف جامعه و نهاد‌ها و ادارات پشتیبان، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که دفاع مقدس به‌عنوان گنجینه‌ای ارزشمند می‌تواند دست‌مایه‌های فراوانی برای ثبت و بازگو کردن داشته باشد، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که بتوان ۱۵۰ موضوع را برای تدوین این کتاب تنظیم کرد و کارگروه‌های مربوطه تشکیل‌شده است و جلسات مرتبط نیز از دی‌ماه کار خود را آغاز می‌کنند.

سرهنگ گرامی گفت: از تیپ‌ها و لشکرها، افرادی دعوت شده‌اند تا با کمک پیشکسوت‌ها، کتابی روان تهیه شود تا از مباحث آن بتوان به موضوعات دیگری در مورد دفاع مقدس برای فعالیت دست یافت.

وی در مورد دیگر فعالیت‌های واحد نشر اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس نیز گفت: علاوه بر این، اطلس یگان‌ها در دفاع مقدس نیز در حوزه فعالیت ما قرار دارد و تألیفات موردی و مشارکتی در یکی دیگر از حوزه‌های نشر دفاع مقدس پررنگ است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس ادامه داد: در سال‌جاری، ۳۵ کتاب توسط این اداره‌کل منتشر شده است که ۱۵ کتاب در هفته بسیج رونمایی شد و بیست کتاب دیگر نیز در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود و همچنین تلاش می‌کنیم که این آمار‌ها را تا پایان سال افزایش دهیم، ضمن آن‌که در قالب مشارکتی نیز ۳۰ مورد کتاب منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها