مدیر ادبیات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس خبر داد؛

شناسایی ۴۰۰ شاعر و چاپ ۱۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در استان فارس

«عبدالرضا قیصری» با بیان این‌که تاکنون ۱۰۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در استان فارس به چاپ رسیده است، گفت: ۴۰۰ شاعر دفاع مقدس نیز که از یک بیت تا یک کتاب شعر داشته‌اند، از طریق هفت دوره جشنواره شعر دفاع مقدس شناسایی‌شده‌اند و با آن‌ها ارتباط برقرار شده است.
کد خبر: ۲۷۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴ - 17December 2017

شناسایی ۴۰۰ شاعر و چاپ ۱۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در استان فارس«عبدالرضا قیصری» مدیر ادبیات و انتشارات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در شیراز اظهار داشت: در مدت چند سالی که خدمت می‌کنم روزی نبوده که به موضوع حیرت‌برانگیزی در این حوزه برخورد نکرده باشیم، بین مراجعات و یا نشست‌ها، هر روز با سوژه‌ای تازه و متفاوت روبه‌رو هستیم و این مسئله نشان از پتانسیل‌های بسیار بالای دفاع مقدس برای کار در حوزه نشر دارد.

وی افزود: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس تاکنون در یک دهه گذشته، حدود ۱۰۰ عنوان کتاب را به همت نویسندگان این استان به چاپ رسانده است.

قیصری گفت: ۴۰۰ شاعر دفاع مقدس نیز که از یک بیت تا یک کتاب شعر داشته‌اند، از طریق هفت دوره جشنواره شعر دفاع مقدس شناسایی‌شده‌اند و با آن‌ها ارتباط برقرار شده است و اطلاعات و اکثر شعر‌های این جشنواره‌ها در قالب کتاب به چاپ رسیده‌اند؛ همچنین از این شاعران برای شرکت در یادواره‌ها دعوت می‌شود.

وی با بیان این‌که برگزیدگان زیادی در سطح ملی در حوزه دفاع مقدس وجود دارد، تصریح کرد: در آخرین کنگره شعر دفاع مقدس در بخش اصلی، برگزیده‌ای از استان سمنان مقام کسب کرد. همچنین در مراسم شعرخوانی ماه مبارک رمضان در حضور رهبر معظم انقلاب نیز شاعران مطرح استان فارس که برخی به تهران مهاجرت کرده‌اند؛ ولی مایه افتخار این استان هستند، حضور دارند.

وی با تأکید بر این‌که از تجربیات بزرگان عرصه شعر برای افزایش کیفیت برنامه‌ها استفاده می‌کنیم، اظهار داشت: چهره‌های درجه‌یک شعر دفاع مقدس استان و اساتید دانشگاهی به‌عنوان کارشناسان ادبی با ما همکاری دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار