رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان:

هنرمندان استانی را برای نوشتن «قصص قرآنی» حمایت می‌کنیم

سید صادق رضایی با اشاره به فقر نمایشنامه کودک و نوجوان گفت: حوزه هنری کودک و نوجوان هنرمندان استانی را برای نوشتن قصص قرآنی حمایت می‌کند.
کد خبر: ۲۷۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ - 17December 2017

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم رونمایی از پنج عنوان نمایشنامه کودک و نوجوان با موضوع قصص قرآنی، صبح امروز (یک‌شنبه، ۲۶ آذرماه) با حضور «کوروش زارعی» مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، «سید صادق رضایی» رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان، «انوشیروان پیش‌دار» رئیس حوزه هنری هرمزگان، «حسین فدایی‌حسین» منتقد و نمایشنامه‌نویس مطرح کشور و جمعی از هنرمندان و اساتید تئاتر در حوزه هنری برگزار شد.

«سید صادق رضایی» رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان در ابتدای این مراسم با بیان اینکه آنچه که جاوید و ابدی باقی می‌ماند کتاب است، اظهار داشت: اینکه آیا ما در زمینه نمایشنامه کودک و نوجوان وضعیت مطلوبی داریم یا خیر، جواب منفی است بلکه به شدت فقیر هستیم و این فقر را در همه جا احساس می‌کنیم.

وی گفت: مدارس و کتابخانه‌های تخصصی کودک و نوجوان تعداد محدودی نمایشنامه کودک و نوجوان دارند در حالی که این نمایشنامه‌ها برای کار فرهنگی بسیار مهم و تاثیرگذار هستند.

رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان تصریح کرد: ما در کتاب‌ها و برنامه‌های فرهنگی و تربیتی باید بر سنت‌های الهی تاکید کنیم. کتاب‌هایی که امروز رونمایی شدند به کودک می‌گوید اگر حتی در دریا و اقیانوس متکی بر خدا باشید، محفوظ هستید.

رضایی افزود: نوجوان در این آثار هنری متوجه می‌شود با توکل بر خدا حتی اگر در کشتی متزلزلی باشد، نجات می‌یابد. ما می‌خواهیم به مخاطب نوجوان با زبان قرآن حرف بزنیم اما مخاطب ما بالغ نشده و مجبور هستیم آن سنت‌ها را با شعر، داستان و نمایش در دل کودک بکاریم و میوه آن را ۲۰ سال دیگر بچینیم.

رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان تاکید کرد: هنرمند با تولید گونه‌های مختلف فرهنگی و هنری بستر و زمینه تربیت را فراهم می‌کند. صرف چاپ کتاب کافی نیست بلکه در مرحله توزیع باید قیمت نازل در نظر گرفته شود تا خانواده‌ها به این سمت ترغیب شوند.

رضایی با بیان اینکه آیا در قرآن قصه کودک و نوجوان وجود دارد؟، گفت: قصه‌های زیادی در قرآن درباره کودک و نوجوان وجود دارد. خداوند در قرآن نقش‌های مهمی را به کودکان داده است. اصحاب کهف نمونه آن است که در زمینه حضور کودکان و نوجوانان شکل گرفته است.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن به کودک و نوجوان نقش داده است. مدیران استانی ما با چاپ کتاب‌های قصص قرآنی نشان دادند دارای تفکر قرآنی هستند که باید مورد حمایت قرار گیرند لذا حوزه هنری کودک و نوجوان هنرمندان استانی را برای نوشتن قصص قرآنی حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها