«امیر آسمان»

کد خبر: ۲۷۰۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰ - 17December 2017

«امیر آسمان»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «امیر آسمان» عنوان کتابی از «زهرا اسماعیلی» است که در آن خاطرات سرلشکر خلبان شهید «امیر مرادقلی» را گردآوری کرده است. این کتاب در 118 صفحه مصور به بخش‌هایی از زندگی این خلبان شهید از جمله تولد، دوران تحصیل، دوران دفاع مقدس و شهادت وی پرداخت شده است.

امیر مرادقلی در سال 1335 در روستای حاجی کلاته استان گلستان متولد شد. در 19 سالگی برای ثبت نام در آزمون ورودی نیروی هوایی به تهران رفت و در آزمون خلبانی پذیرفته شد. وی برای تکمیل دوره آموزشی به آمریکا رفت و پس از بازگشت از آمریکا در سال 1356 به خدمت نیروی هوایی درآمد. مرداقلی سرانجام در سال 1363 هنگام مراجعت از ماموریت شناسایی، هواپیمایش دچار نقص فنی شد و سقوط کرد و امیر مرادقلی در این حادثه به شهادت رسید.

نویسنده در مقدمه کتاب خود آورده است:

«کتابی که پیش رو دارید مجموعه خاطرات کوتاه از فعالیت‌ها و رشادت‌های امیر مرادقلی است که این روایت‌ها از زبان خانوداه، دوستان و آشنایان او بوده و تمامی مطالب ذکر شده در کتاب توسط خانواده شهید مورد تائید قرار گرفته است.»

قسمتی از متن کتاب:

«مشکلات زندگی خیلی به من فشار آورده بود، به سر مزارش می‌رفتم، در خلوت و تنهایی با برادر، عقده‌های دلم را بیرون می‌ریختم و خیلی گریه کردم تا این که سبک شدم. شب خواب دیدم آن قدر روی مزارش آب ریختم که همه خاک‌های روی قبر از بین رفته و جنازه‌اش دیده می‌شود، از خواب که بیدار شدم با خودم گفتم:

دیگه با قصه‌هام ناراحتش نمی‌کنم ... »

«امیر آسمان» به کوشش «زهرا اسماعیلی» در 118 صفحه مصور تدوین و توسط نشر «صریر» در 1000 نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار