مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مازندران:

باید در ترویج سبک زندگی اسلامی و مهارت‌های زندگی قرآنی تلاش کنیم

حجت‌الاسلام «ناصر شکریان امیری» گفت: باید در حوزه سبک زندگی اسلامی و مهارت‌های زندگی قرآنی و ترویج آن از هیچ کوششی دریغ نکنیم و از برگزاری برخی سمینار‌ها و همایش‌های بی‌فایده خودداری کرد.
کد خبر: ۲۷۰۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴ - 18December 2017

نهم دی ماه نماد پیوند ناگسستنی امت اسلامی با ولایت بود

به گزارش دفاع پرس از مازندران، حجت‌الاسلام «ناصر شکریان امیری» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مازندران، در گردهمایی مسئولین کانون‌های قرآنی شهر‌های مازندران، اظهار داشت: نهم دی‌ماه نماد پیوند ناگسستنی امت اسلامی با ولایت و زمینه رویش‌های عمومی انقلاب و ریزش‌های خواص در جامعه اسلامی است.

وی ضمن تقدیر از زحمات صورت گرفته در سال‌های اخیر و کسب رتبه برتر فعالیت‌های قرآنی کشور از سوی سازمان دارالقرآن‌الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مازندران، افزود: فرصت خدمت در نهاد مقدسی چون سازمان تبلیغات اسلامی از برکات خدای متعال است که باید قدر این فرصت ارزنده، اما محدود به زمان و شرایط را دانست، زیرا فرصت خدمت بسیار اندک و ظرفیت‌های موجود بسیار زیاد است که باید با یک نگاه تعاملی با سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی، برای رفع کمبود‌ها و معضلات و تقویت فعالیت‌های دینی و قرآنی گام‌های اساسی و جدی برداشت.

عضو شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی مازندران با اشاره به وجود بیش از ۸۰۰ مؤسسه، خانه قرآنی روستایی و شهری در مازندران و ظرفیت عظیم فعالان قرآنی استان، تصریح کرد: بسیاری از این مؤسسات می‌توانند به عنوان یک قرارگاه فرهنگی در حوزه فعالیت‌های دینی و قرآنی برای رفع یا کاهش آسیب‌های اجتماعی اثرگذار و مفید واقع شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کسب رتبه‌های چندین ساله دارالقران‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران در کشور اشاره کرد و تصریح کرد: از ظرفیت‌های قرآنی برخی شهر‌ها و روستا‌های مازندران باید بیشترین بهره را گرفت و برای شناسایی این ظرفیت‌ها باید برنامه‌ریزی دقیق و مدونی داشت.

حجت‌الاسلام شکریان با تأکید بر اهمیت به موضوع سبک زندگی قرآنی و مهارت‌های زندگی در سال‌های اخیر، تأکید کرد: مقام معظم رهبری بار‌ها در خصوص برخی تغییرات در حوزه سبک زندگی فرمایشاتی داشتند و این به معنی آن است که باید در حوزه سبک زندگی اسلامی و مهارت‌های زندگی قرآنی و ترویج آن از هیچ کوششی دریغ نکنیم و از برگزاری برخی سمینار‌ها و همایش‌های بی‌فایده خودداری کرد.

وی با اشاره به ضرورت تقویت گفتمان انقلاب اسلامی از سوی مسئولین در هر پست و مقامی، بیان داشت: امام خمینی (ره) با باور به «ما می‌توانیم» این انقلاب را در سال ۵۷ پایه‌گذاری کرد و رهبری عظیم‌الشأن انقلاب هم با تأسی از گفتمان امام روح الله (ره) این مسیر را هدایت و رهبری می‌کنند و امروز به برکت این گفتمان و فدارکاری شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای راه علم و هسته‌ای و شهدای مدافع حرم، ایران اسلامی در امنیت و اقتدار کامل در منطقه و جهان نقش ایفا می‌کند.

عضو مجمع خیرین قرآنی مازندران، اخلاص را در فعالیت‌ها و کار‌ها بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: وجود برخی مشکلات اعتباری و پولی نباید ما را از مسیرمان دور نگه دارد و بسیاری از این مشکلات را می‌توان با تعامل و ارتباط‌های سازمانی و غیرسازمانی به راحتی برطرف کرد و به هدف رسید و باید در حوزه تربیت کادر متخصص قرانی و تربیت نیروی فعال قرآنی در استان برنامه ریزی بیشتری صورت گیرد.

وی ضمن انتقاد از کم بودن فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تأکید کرد: امروز دنیای استکبار به این باور رسیده است که نمی‌تواند با جنگ نظامی در برابر ایران قدرت‌نمایی کند، لذا چندین سال است با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم درصدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی است که باید با تولید محتوای فاخر در حوزه دین و قرآن نسبت به این اقدام خصمانه ایستادگی و مقابله کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مازندران در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به کلامی از معلم و متفکر شهید استاد مطهری (ره) که فرمود: «علی (ع) شیعه جاهل نمی‌خواهد، بلکه شیعه بصیر می‌خواهد»، افزود: عمل به وظایف در حوزه فعالیت‌های فردی، اجتماعی و نهادی، مهم‌ترین اقدام در باور به ما می‌توانیم است.

وی در پایان نهم دی‌ماه را نماد پیوند امت اسلامی با ولایت دانست و تصریح کرد: برخی‌ها درصدد هستند که نهم دی‌ماه فراموش شود، ولی نهم دی‌ماه و خنثی‌سازی فتنه سال ۸۸، نماد بیداری امت اسلامی و کانون رویش‌های انقلاب اسلامی شد و برخی خواص هم در این برهه حساس مردود شدند و ریزش‌های خواص هم در این برهه حساس اتفاق افتاد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار