امیر خانزادی عنوان کرد؛

ارتقای توان دفاعی ایران با برگزاری رزمایش‌های دریایی مشترک با دیگر کشورها

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: قدرت دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریا با برگزاری رزمایش‌های تخصصی و بزرگ و رزمایش‌های مشترک با دیگر کشور ارتقا یافته است.
کد خبر: ۲۷۰۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱ - 17December 2017

ارتقای توان دفاعی ایران با برگزاری رزمایش‌های دریایی مشترک با دیگر کشورهابه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار وابستگان نظامی کشورهای مختلف در ایران اظهار داشت: «دریا» همواره در تفکر و فرهنگ ایرانیان، سرچشمه برکت، رونق اقتصادی و ایجاد روابط بین المللی با رعایت احترام متقابل بوده است. بخش عظیمی از آب‌های کره زمین میراث مشترک بشریت است و اقیانوس‌ها و آب‌های بین‌المللی عرصه لازم برای گفت‌وگوی ملت‌ها و تبادل فرهنگ‌های ملل‌های مختلف را فراهم آورده و دریاها می‌توانند عرصه مشترک همکاری و روابط انسانی بیشتر را به دور از هرگونه تعصب برای بشر به ارمغان آورند.

وی افزود: همانطور که همه ما می‌دانیم دریا فرصت بزرگی برای پیشرفت و حفظ منافع ملی است. دریا برای کشورهای دریایی و به ویژه تمدن‌های دریایی عامل مهم زندگی است و هیچ کشور ساحلی نیست که منافعی در دریا نداشته باشد؛ به همین دلیل مقام معظم رهبری فرموده‌اند منافع دریا متعلق به همه است و امکانات دریایی پر برکت متعلق به ملت‌هاست و چگونه می‌شود از این برکت به نفع کشور استفاده نکرد.

امیر خانزادی بیان داشت: پس از دفاع مقدس و با آغاز دوران سازندگی، نیروی دریایی ضمن حضور در دریا، تامین امنیت خطوط مواصلاتی دریایی کشور و تضمین امنیت چرخه اقتصاد ملی از طریق دریا را با ورود به عرصه سازندگی و ساخت تجهیزات دفاعی در طیف‌های گوناگون شامل شناورهای تندرو، ناوهای موشک انداز، ناوشکن‌ها و زیردریایی‌ها، گام‌های اساسی در زمینه‌ی استقلال دفاعی برداشته است.

فرمانده نداجا ادامه داد: با وجود تحریم‌های سنگین نظامی، نه تنها شناورها و تجهیزات پروازی و راهبردی نیروی دریایی از طریق تعمیرات اساسی بومی‌سازی شده و در بالاترین سطح آمادگی نگهداری می‌شوند، بلکه با عبور از مرز دانش و ساخت تجهیزات دفاعی، امروز نیروی دریایی با بزنامه‌ریزی بلندمدت از نیروی دریایی آب‌های سبز به نیروی دریایی آب‌های آبی تبدیل شده است و با حضور پیوسته و اثربخش در دریاهای آزاد، در مقیاس جهانی عمل می‌کند.

وی تصریح کرد: در این فرآیند همزمان با برگزاری رزمایش‌های تخصصی، رزمایش‌های بزرگ دریایی و رزمایش‌های مشترک، قدرت دفاعی و توان بازدارندگی کشور در دریا ارتقا داده شده و توانایی جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت مناطق دریایی تحت حاکمیت و همکاری با کشورهای دوست و همسایه به اثبات رسیده است.

امیر خانزادی یادآور شد: نیروی دریایی ارتش با اعزام ناوگروه‌های صلح و دوستی به اقصی نقاط جهان در اقیانوس‌های هند، آرام و اطلس و دریاهای مدیترانه، سرخ، چین جنوبی و خزر بازدید از بنادر کشورهای دوست و اعزام هیات‌های بلند پایه به صورت متقابل، بستر توسعه و تحکیم روابط را فراهم کرده است.

وی در پایان گفت: جامعه دریایی جهان، قرن حاضر و قرن آینده را قرن دریا می‌داند، لیکن با وجود اهمیت دریا آگاهی کامل از آن وجود ندارد، به همین دلیل برخی قرن آینده را قرن کوری دریا می‌دانند. از این رو افزایش تعامل و به اشتراک گذاری اطلاعات برای افزایش آگاهی از محیط دریا و دستیابی به امنیت جمعی بسیار حائز اهمیت است و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای توسعه‌ تعاملات در زمینه‌های آموزش، تبادل اطلاعات، بازدید ناوگروه‌ها و همکاری‌های فنی و پشتیبانی با همه کشورهای دوست با هدف ایجاد امنیت پایدار دریایی اعلام می‌کند و بر این باور است که امنیت منطقه با حضور و به دست کشورهای منطقه میسر است و نیازی به حضور دیگران نمی‌باشد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار