انتشار خاطرات "حمید فاسونیه‌چی" از مبارزان انقلابی دوران پهلوی

خاطرات "حمید فاسونیه‌چی" از از مبارزان انقلابی دوران پهلوی و از همرزمان حجت‌الاسلام‌ حسنی، امام جمعه ارومیه منتشر می‌شود.
کد خبر: ۲۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۹ - 03September 2013

انتشار خاطرات

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، کتاب "پیر پیشگام؛ خاطرات حمید فاسونیهچی" به قلم مصطفی قلیزادهعلیار برای انتشار به سوره مهر سپرده شد.
حاج حمید فاسونیهچی از مبارزان انقلابی دوران پهلوی و از همرزمان مجاهدان نام آشنایی همچون حجتالاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی، امام جمعه ارومیه بوده که در جریان 15 خرداد در این شهر حضوری فعال داشته است.
حاج حمید متولد 1310 و از ژاندارمهای دوره شاه بوده که به خاطر فعالیتهای مذهبی و انقلابی، از سال 1349 ـ 1351 از ارومیه به لرستان تبعید شد و در سال 51 عوامل رژیم در صدد اخراجش از ژاندارمری برمیآیند، اما او با هوشیاری تقاضای بازنشستگی میدهد و در حالی که 41 سال بیشتر نداشته، بازنشسته میشود و به ارومیه برمیگردد و به فعالیتهای فرهنگی و انقلابیاش ادامه میدهد.
خاطرات این مبارز انقلابی از سوی دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری آذربایجان غربی در ارومیه به شکل مصاحبه ثبت و ضبط شده و سپس تدوین و نگارش آن انجام و برای نشر، به انتشارات سوره مهر سپرده شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار