داود ضامنی در نشست توانمندسازی مدیران حوزه هنری:

حوزه هنری برای موفقیت در دهه پنجم انقلاب به نیروی انسانی توجه می‌کند/ «آوینی»، «سرهنگی» و «قزوه» سرمایه‌های ملی هستند

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و ارزش‌یابی امور استان‌های حوزه هنری با بیان اینکه حوزه هنری برای موفقیت در دهه پنجم انقلاب به تربیت نیروی انسانی توجه می‌کند، گفت: شهید آوینی، مرتضی سرهنگی و علیرضا قزوه سرمایه‌های ملی و تربیت شده حوزه هنری هستند.
کد خبر: ۲۷۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ - 18December 2017

حوزه هنری برای موفقیت در دهه پنجم انقلاب به نیروی انسانی توجه می کند/ آوینی، سرهنگی و قزوه سرمایه های ملی هستندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آئین رونمایی از تازه ترین آثار پژوهشی مراکز استانی حوزه هنری انقلاب اسلامی و تقدیر از برگزیدگان این بخش و معرفی طرح توانمندسازی مدیران و کارشناسان حوزه های هنری سراسر کشور صبح امروز (دوشنبه، ۲۷ آذر) در حوزه هنری برگزار شد.

«داود ضامنی» معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزش‌یابی امور استان های حوزه هنری در این نشست با گرامیداشت یاد «محمد مددپور» پژوهشگر حوزه هنری، اظهار داشت: سه پرسش مهمی پیش روی ماست که صاحب‌نظران دیدگاه های مختلفی پیرامون آن ارائه کرده اند. برای نهادهای فرهنگی توجه به این پرسش ها مهم است.

وی گفت: پرسش اول فرد موفق و ویژگی های آن است. پرسش دوم تعریف سازمان موفق و پرسش سوم جامعه موفق است. درباره این سه پرسش صحبت های فراوانی طی 10 سال گذشته صورت گرفته و پاسخ های زیادی نیز مطرح شده است. به نظر می رسد ما باید این سه پرسش را در منظومه انقلاب اسلامی قرار دهیم و سپس به آن پاسخ دهیم.

معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزش‌یابی امور استان‌های حوزه هنری افزود: حوزه هنری مولود انقلاب است و تاریخ تولد آن با تاریخ تولد انقلاب همزمان است. چهل سال از تولد حوزه هنری می گذرد، پرسشی وجود دارد که موفقیت این سازمان به چه عواملی بستگی است. مهمترین ویژگی سازمان موفق، میل آن سازمان به پیشرفت است.

ضامنی ادامه داد: سازمانی که میل به موفقیت و پیشرفت دارد، یک سازمان موفق است. حوزه هنری اگر بخواهد در عرصه داخلی و بین المللی موفق باشد، باید سرمایه انسانی را مهم بداند. عوامل محیطی و فناوریها و سایر عوامل نیز در موفقیت مهم است اما سرمایه های انسانی مهمترین عامل موفقیت هستند.

وی تصریح کرد: حوزه هنری طی 40 سال انسان هایی را تربیت کرده و پرورش داده که هیچ نمی توان ارزش‌گذاری مادی برای آن ها انجام داد. آوینی، سرهنگی و قزوه سرمایه های ملی هستند. حوزه هنری برای دهه های چهارم و پنجم انقلاب باید زمینه آموزش و تربیت افراد بیشتری را فراهم کند. از این دست رویش ها در این مدت در استان ها نیز وجود داشته است.

معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزش‌یابی امور استان های حوزه هنری گفت: در بین اندیشه ورزان جامعه یکی از کسانی که در حوزه سازمان ها و کارآمدی کشور و تعریف شاخص های موفقیت جامعه بیشترین نکات و سخنرانی ها را مطرح کرده، مقام معظم رهبری است. رسانه ها و خواص کشور اکثرا به ابعاد فقهی رهبر انقلاب پرداخته اند در صورتی که وجوه شخصیت فکری و جهت‌گیری ایشان برای ما معیار است.

ضامنی خاطرنشان کرد: موفقیت حوزه هنری در موفقیت جامعه می تواند تاثیرگذار باشد. امسال، سال آغاز طرح پیشرفت حوزه هنری است. استان البرز، استان مجری طرح است که فاز اول آن را کلید خواهد زد. این طرح یک پروژه چند ساله است. برگزاری دوره های مهارت افزایی بخشی از این طرح خواهد بود.

وی عنوان کرد: طی ۲ سال گذشته حدود ۷۱ کار پژوهشی در مراکز استانی حوزه هنری آغاز شده که ۸۵ درصد آن به چاپ رسیده و باقی مانده نیز در ۲ ماه آینده روانه بازار می شود. ۲۴ اثر به حوزه نقد، ۲۱ اثر به حوزه ادبیات پایداری، هفت اثر نیز به انقلاب اسلامی می پردازد. هشت اثر پژوهشی در سال گذشته نیز آغاز شده که چند طرح آن ملی است و پیش بینی می کنیم گزارش نهایی آن تا پایان امسال به اتمام برسد.

معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزش‌یابی امور استان های حوزه هنری گفت: یکی از رویکردهای حوزه هنری در چند سال گذشته توجه به اقتصاد هنر بوده که در این رابطه نیز کتاب هایی به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار