سردار مقیمی خبر داد؛

افزایش 72 درصدی کشفیات پرونده‌های بالای 500 میلیون تومان/ استقرار در بندر شهید رجایی از برنامه‌های پلیس آگاهی است

رئیس پلیس آگاهی ناجا از افزایش 72 درصدی کشفیات پرونده‌های بالای 500 میلیون تومان در 8 ماهه امسال خبر داد و گفت: استقرار در مرزها و بنادر یکی از اولویت‌های مهم ناجا است که باید با گمرک و سایر سازمان‌ها در این زمینه به تفاهم برسیم.
کد خبر: ۲۷۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ - 18December 2017

افزایش 72 درصدی کشفیات پرونده‌های بالای 500 میلیون تومان/ استقرار در بندر شهید رجایی از برنامه های پلیس آگاهیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمدرضا مقیمی» رئیس پلیس آگاهی ناجا در همایش تخصصی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار داشت: آنچه که برای پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اهمیت بسزایی برخوردار است، بستن ورودی کشور و مبارزه با قاچاق کلان و سازمان یافته است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: بالغ بر 50 درصد واردات کالا از استان هرمزگان و بندر شهید رجایی انجام می‌شود که یکی از اهداف ما در این رابطه، حضور پلیس در این بندر است که این امر از برنامه‌های امسال و سال آینده پلیس آگاهی به شمار می‌آید.

سردار مقیمی به موفقیت‌های پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حوزه ماموریتی آن اشاره و تصریح کرد: کل پرونده‌های قاچاق در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نزدیک به 24 درصد افزایش داشته است.

وی به افزایش 72 درصدی کشفیات پرونده‌های بالای 500 میلیون تومان اشاره کرد و گفت: پرونده‌های بالای 100 میلیون تا 500 میلیون تومان نیز 36 درصد و همچنین پرونده‌های کمتر از 100 میلیون تومان 24 درصد افزایش داشته است.

این مقام ارشد پلیس آگاهی ناجا به افزایش 26 درصدی پرونده‌های مکشوفه طی این مدت اشاره و بیان کرد: هدف‌گیری ماموران این پلیس، مبارزه با قاچاق سازمان یافته و کلان است که ان‌شاءالله بتوانیم فضای مناسبی برای اشتغال و بهتر شدن وضعیت اقتصادی کشور در امر ورود قاچاق کمتر به کشور را ایجاد کنیم، زیرا هر چقدر قاچاق کمتر باشد، اشتغال بیشتر و امنیت بهتری را در کشور خواهیم داشت که در این رابطه تلاش کرده‌ایم وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.

سردار مقیمی با بیان اینکه ورودی قاچاق بیشتر از قبل کنترل می شود؛ گفت: 15 ایستگاه ایست و بازرسی تجهیز و 6 ایستگاه نیزکه اخیراً به آن اضافه شده و البته تلاش می‌کنیم تا پایان سال تعداد ایستگاه‌های مذکور افزایش پیدا کند؛ در این ایستگاه‌ها، سازمان تعزیرات، گمرک و نیروی انتظامی مستقر هستند که با تعامل و تفاهم این سه رده هر کالای قاچاق بلافاصله تعیین تکلیف می شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها