ادامه دادن راه شهدا نباید محدود به نصب تمثال شهدا در سطح شهر شود

جهت گام برداشتن برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و حفظ ارزش‌های انقلابی و تداوم راه شهدا نباید خود را محدود به نصب تمثال شهدا در شهر کنیم بلکه باید تلاش کنیم تا سبک زندگی شهدا در میان اقشار جامعه به‌ ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب به خوبی تبیین شود.
کد خبر: ۲۷۰۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸ - 19December 2017

 گروه حماسه و جهاد دفاع پرس: سال‌هاست که بزرگراه‌ها و شریان‌های اصلی شهرها مزین به تصاویر شهدا شده است. این امر بر مبنای توافق صورت گرفته میان بنیاد شهید و امور ایثارگران و شهرداری به منظور توسعه و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، دل‌گرمی خانواده معزز شهدا و عمل به منویّات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد. نصب تابلو و نقاشی تصاویر شهدا در نقاط مختلف شهر نشان می‌دهد که شهدا فراموش نشده و در یادها مانده‌اند.

یکی از تابلوهای سطح شهر تهران متعلق به شهدای گردان «زهیر» است که در اتوبان یادگار امام (ره) نصب شده است. این تصویر در تابستان 1364 و کنار رود دز به ثبت رسیده است. 10 تن از افراد حاضر در تصویر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

ادامه راه شهدا تنها محدود به نصب تمثال شهر نیست

نفرات ایستاده از سمت راست: شهید محمد ابوالقاسمی (شهادت: عملیات والفجر 8) ـ شهید محمد دمیرچی (شهادت: فکه، 1365) ـ شهید علی جابری (شهادت: عملیات نصر 4) ـ شهید ابوالفضل قلی بیگی ـ شهید محمد عیوقی (شهادت: کربلای یک)
آخرین نفر در تصویر: شهید محمد تقی شهسواری
نفرات نشسته از سمت راست: شهید محمودرضا انوری (شهادت: فاو، 1364) ـ شهید حمیدرضا بیک نوسی ـ شهید احمد فلاح تفتی (شهادت: ام الرصاص ، 1365) ـ شهید رضا دادخواه (شهادت: ماووت، 1366)
دو نفری كه نیم‌خیز هستند از راست: رسول صمدی و شهیدی (ناشناس)

رزمندگان و کسانی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند و از نزدیک با سیره زندگی شهدا آشنا هستند، با دیدن تصاویر و تمثال شهدا در شهر به یاد شهدا و سیره رفتار یآنها می‌افتند و به دلیل محشور بودن با کسانی که در جبهه شهید شده‌اند، با روحیه مقاومت و ایثار آنها بیگانه نیستند اما جای سوال است که جوان نسل سوم و چهارم انقلاب چقدر با دیدن این تصاویر روحیه حماسی پیدا کرده و فرهنگ ایثار و شهادت را درک خواهند کرد؟ از این رو برای آشنایی نسل جوان با دفاع مقدس و سیره زندگی شهدا نیاز است که در مقاطع تحصیلی نیز به این موضوع پرداخته شود. این در حالی است که شاهدیم که بعضا موضوعات دفاع مقدس از کتاب‌های درسی حذف و از طرفی سند 2030 در خصوص دانش آموزان تصویب می‌شود که البته با تدبیر و ورود به موقع رهبر معظم انقلاب، اجرای این سند لغو شد.

لذا جهت گام برداشتن برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و حفظ ارزش‌های انقلابی و تداوم راه شهدا نباید خود را محدود به نصب تمثال شهدا در شهر کنیم بلکه باید تلاش کنیم تا سبک زندگی شهدا در میان اقشار جامعه به‌ ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب به خوبی تبیین شود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار