همایش راویان دفاع مقدس-6/ ولایتی:

هرکسی که می‌گوید ایران نباید موشک داشته باشد این آرزو را به گور می‌برد

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه ایران روز به روز نسبت به گذشته قدرتمندتر می‌شود، گفت: هرکسی که می‌گوید ایران نباید در منطقه حضور داشته باشد و از توان موشکی نیز نباید برخوردار باشد، این آرزو را با خود به گور خواهد برد.
کد خبر: ۲۷۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ - 18December 2017

هرکسی که می‌گوید ایران نباید موشک داشته باشد این آرزو را به گور می‌بردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس،‌ علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، در هشتمین همایش راویان دفاع مقدس با اشاره به اهمیت حضور ایران در مناسبات منطقه‌ای، اظهار داشت: فرانسه از فرسنگ‌ها آن طرف‌تر به منطقه ما آمده و امروز به ما می‌گوید که شما نباید در مسائل منطقه ورود پیدا کنید.

وی در ادامه افزود:‌ هرکسی که می‌گوید ایران نباید در منطقه حضور داشته باشد و از توان موشکی نیز نباید برخوردار باشد، این آرزو را با خود به گور خواهد برد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد:‌ این نوید را به ملت ایران می‌دهیم، ایران روز به روز قدرتمندتر از گذشته شده و از کشور و منافع مسلمانان منطقه دفاع خواهد کرد.

ولایتی تصریح کرد:‌ عراق در جنگ تحمیلی هشت ساله با حمایت مالی عربستان، کویت امارات از روسیه فرانسه و دیگر کشورها اسلحه دریافت کرده و با ما می‌جنگید در حالی‌که ما در تحریم بسر می‌بردیم. این در شرایطی بود که مقررات بین‌المللی تنها در جهت منافع قدرت‌های استکباری استفاده می‌شد و موضوع به اثبات رساندن استفاده بعثی‌ها از سلاح شیمیایی نیز یک نمونه از این مسائل بود.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد گفت:‌ رژیم بعث عراق در بحث آغاز کننده جنگ چنان تبلیغات گسترده‌ای انجام داده بود که تا مدت‌ها برخی کشورها تحت تاثیر این جریان با ما برخورد می‌کردند و ثابت کردن حقانیت ایران در این خصوص محصول کار و فعالیت سیاسی بسیار بود.

وی با بیان اینکه قدرت نظامی پشتوانه اصلی دستگاه دیپلماسی محسوب می‌شود، افزود: زمانی‌که صدام می‌خواست کنفرانس غیر متعهدها را در بغداد برگزار کند تا از این طریق هم کشورش را امن و هم کسب پرستژ کند، طی نامه‌ای درخواست بمباران هوایی مرکز اجلاس را کردیم که با موافقت و دستور فرمانده معظم کل قوا نیروی هوایی ارتش تحت فرماندهی خلبان شهید عباس دوران مامور به انجام اینکار شدند و کمتر از 15 روز از این درخواست مرکز اجلاس سران غیر متعهدها را بمباران کردند.

ولایتی در پاسخ به برخی که می‌گویند چرا ایران در سوریه و عراق حضور مستشاری دارد، گفت: کدام انسان عاقلی را دیده‌اید که در خانه‌اش بنشیند تا دشمن تمامی اطرافش را محاصر کند؟! مسلما اینگونه برخورد با دشمن وحشی، عواقب خطرناکی در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: فرمانده حومه دمشق با صدور بیانیه‌ای عنوان کرده بود؛ کاری که در کربلا ناتمام مانده است را ما باید به اتمام برسانیم، یعنی اینکه دیگر کسی مثل امام سجاد (ع) را نباید باقی گذاشت که پرچم تشیع را نگه دارد.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد با بیان اینکه دشمن تکفیری بارها اعلام کرده بود که مقصد نهایی ما ایران است و ما باید مرکز این اعتقادات را با خاک یکسان کنیم، افزود: از ۱۴۰۰ سال گذشته تاکنون این برای نخستین بار است که در تاریخ اسلام شیعه و سنی برای یک هدف مشترک یعنی دفاع از کیان اسلام و حریم اهل بیت (س) جنگیدند و به پیروزی رسیدند.

ولایتی در پایان افزود: امروز ایران قدرت اول منطقه است و اگر ایران و رزمندگان جبهه مقاومت نبودند الان ابوبکر بغدادی در بغداد حاکم و سوریه مرکز صدور تروریسم بود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها