سردار کوثری:

روحیه حاج احمد با اسارت سازگار نیست/ به نیرو‌های یمن موشک نداده‌ایم

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله گفت: طبق روحیاتی که از حاج احمد متوسلیان می‌شناسم، روحیه حاج احمد با اسارت سازگار نیست.
کد خبر: ۲۷۰۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸ - 18December 2017

روحیه حاج احمد اسارت را نمی‌پذیرد / به نیرو‌های یمن موشک نداده‌ایمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، یادواره سردار جاویدنشان حاج احمد متوسلیان در دانشگاه علم و صنعت ظهر امروز برگزار شد.

سردار اسماعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله اظهار داشت: حاج احمد متوسلیان اصالتا یزدی و بزرگ شده خیابان مولوی تهران بود. وی از مبارزان قبل انقلاب بود و ۶ ماه زیر دست ساواک شکنجه می‌شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب بنا به دستور امام خمینی (ره) بابت تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حاج احمد وارد سپاه شد. میانگین سنی افرادی که سپاه را در آن سال تشکیل می‌دادند بین ۲۲ تا ۲۳ سال بود. حاج احمد در کمترین زمان ممکن استعداد خود را نشان داد در صورتی‌که دانشجویی بیش نبود.

سردار کوثری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با پیروزی انقلاب استکبار جهانی شکست بزرگی در منطقه خورده بود؛ لذا به تاسیس گروهک خلق روی آورد تا تمامیت ارضی زمین ایران را مختل کنند. سپس وی به کردستان اعزام شد تا با منافقانی که قصد داشتند کردستان را از ایران جدا کنند مبارزه کند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله اشاره‌ای هم به خصوصیات حاج احمد کرد و افزود: در تصمیم گیری‌ها محکم و استوار بود و در برخورد با مردم افتاده و با تواضع برخورد می‌کرد. البته بنی‌صدر با او مشکل داشت و به تهران احضارش کرد؛ ولی حاج احمد بر مواضع خودش استوار بود و ذره‌ای قدم پس نکشید.

سردار کوثری که از همرزمان سابق سردار متوسلیان بود، خاطرنشان کرد: او فردی خلاق و مبتکر بود. برای مثال منطقه‌ای به نام «دزنی» که ژاندرمری زمان شاه هم نتوانسته بود به آنجا برود، ولی حاج احمد با درایت و تدبیر خودش توانست کمترین درگیری وارد آن منطقه شود تا آن منطقه را از دست گروهک خلق بگیرد.

وی گفت: در سال ۶۰ قرار شد، عملیات «فتح المبین» انجام شود. حاج احمد طی ۴۳ روز توانست لشکری را تشکیل بدهد. نکته حائز اهمیت این است که او به تمام افراد آموزش‌های نظامی و اطلاعاتی را داده بود و در اولین عملیاتی که هم شرکت کردند پیروز شدند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله افزود: در آن زمان کوچک‌ترین تجهیزات نظامی به کشور ما فروخته نمی‌شد و ما در مضیقه بودیم. سردار متوسلیان در یک عملیات ۹۶ قبضه توپ را غنیمت گرفت و به سمت دشمن بعثی تیراندازی کرد.

سردار کوثری خاطرنشان کرد: در بحبوبه‌ی جنگ اعراب با اسرائیل، ۲ تیپ از ارتش و سپاه برای جنگ به اسرائیل به سوریه اعزام شدند. کشور‌های عربی نیز قرار شد هر کدام یگانی را اعزام کنند، ولی فقط لیبی یگانی را اعزام کرد. وقتی امام از نیرنگ اعراب که می‌خواستند قدرت ایران در مقابل عراق تضعیف شود، مطلع شد سریعا دستور داد که نیروی‌های اعزامی به کشور برگردند و فرمودند: راه قدس از کربلا می‌گذرد.

وی در ادامه افزود: حاج احمد در لبنان توانست هسته اولیه حزب‌الله را تشکیل دهد.

سردار کوثری اشاره‌ای هم به وضعیت فعلی حاج احمد کرد و گفت: در زمانی که نماینده مجلس بودیم خیلی تلاش کردیم تا پیگیر وضعیت حاج احمد شویم؛ ولی چون طرف حساب ما اسرائیل است کارمان دشوار بود. ما از اسرائیل حاج احمد را بدهکاریم چه زنده و یا چه شهید باشد.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله خاطرنشان کرد: به نظرمان حاج احمد زمانی که به اسارت گرفته شده است طبق روحیاتش با فلانژیست‌ها درگیر شده است. اگر به‌جای اسرائیل، کشور دیگری بود تاکنون به نتیجه رسیده بودیم. چون ما اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم.

وی اشاره‌ای هم به دیدار خودش با بشار اسد کرد و افزود: در زمانی که نماینده مجلس بودم با تعدادی دیگر از نماینده‌ها به دیدار بشار اسد رفتیم. آن زمان حدود ۱۶ روز بود که سوریه درگیر جنگ داخلی شده بود. بشار اسد خاطره‌ای از دیدار با مقام معظم رهبری تعریف کرد و گفت: «آن زمان ۷ یا ۸ ماه از جنگ گذشته بود که ما خدمت مقام معظم رهبری آمدیم و گزارشی از از وضعیت فعلی آن وقت دادیم که حضرت امام (ره) فرمودند: سوریه و بشاراسد روی کار می‌مانند و قطعا دشمنان‌شان شکست خواهند خورد.»

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله خاطرنشان کرد: طبق ادعای آمریکایی‌ها که ما به یمنی‌ها موشک کمک کرده‌ایم اصلا اینطور نیست و اگر ما بتوانیم دارو و مایحتاج ضروری برایشان ارسال می‌کنیم.

انتهای پیام/ ۱۱۵

نظر شما
پربیننده ها