همایش راویان دفاع مقدس-8/ سرلشکر صفوی:

دیپلماسی باید همگام با قدرت نظامی پیش برود

دستیار و مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا بر این نکته تاکید کرد که دیپلماسی باید همگام با قدرت نظامی پیش برود.
کد خبر: ۲۷۰۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸ - 19December 2017

دیپلماسی باید همگام با قدرت نظامی پیش برودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «سیدیحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در هشتمین همایش راویان دفاع مقدس که در دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه دیپلماسی باید همگام با قدرت نظامی پیش برود، اظهار داشت: متاسفانه در دوران دفاع مقدس بازوی سیاسی ما در تراز بازوی نظامی ما پیش نمی‌رفت، و پیروزی‌های بزرگی که به دست می‌آمد، بُرد سیاسی لازم را در دیپلماسی نداشت و متاسفانه امروز هم این وضعیت در دیپلماسی ما وجود دارد.

وی با نابرابر خواندن جنگ ایران و عراق گفت: ما از یک مقطعی به بعد واقعاً با جهان جنگیدیم و به خصوص در اواخر جنگ که ناوهای جنگی آمریکا مستقیماً به سکوهای نفتی ما حمله کردند و از آن بدتر اینکه ناو وینسنس هواپیمای مسافربری ما را در آسمان مورد هدف قرار داد.

سرلشکر صفوی افزود: آمریکایی‌ها همچنین وضعیت مناطق را رصد کرده و اطلاعات بروز را در اختیار رژیم بعثی قرار می‌دادند.

وی در خصوص عملیات کربلای 4 گفت: اطلاعات این عملیات توسط یک انسان خبیث و ناپاک در اختیار آمریکایی‌ها قرار گرفت و آن‌ها نیز اطلاعات به دست آمده را در اختیار صدامیان قرار دادند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تکذیب سخن برخی از افراد که می‌گویند برخی فرماندهان ما از فاش شدن اطلاعات عملیات کربلای 4 توسط دشمن مطلع بودند، گفت: این حرف صد درصد دروغ و کذب محض است، مگر ما غیرت نداشتیم که از چنین موضوعی مطلع شده و برای جان بهترین جوانان خود ارزشی قائل نباشیم.

وی افزود: در اواخر جنگ قدرت عراق چندین برابر شده بود، به طوری که در حوزه زمینی به تعداد گردان‌های ما از تیپ برخوردار شده و در حوزه هوایی نسبت به شروع جنگ 6 برابر بر توانش افزوده شده بود؛ بهترین جنگنده بمب افکن‌ها را در اختیار گرفته بود و همچنین هواپیماهای میراژ و سوپراتاندارد و پی سی 7 را خریداری کرده و بمب‌های لیزری را از ارتفاع 33 هزار پایی علیه ما استفاده می‌کرد.

این فرمانده ارشد دوران دفاع مقدس تصریح کرد: عراق همچنین بر توان بالگردی و توپخانه‌ای خود افزوده بود و از کشورهای مختلفی چون فرانسه، چکسلواکی، آمریکا و... سلاح دریافت می‌کرد. عراق در اواخر جنگ از بمباران شیمیایی از نوع سیانور استفاده می‌کرد که با اولین تنفس نفر زمین‌گیر می‌شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار