حمایت روحانی از وزیر ارتباطات درباره «ارتباط سهل مردم»

رئیس‌جمهور در همایش حقوق شهروندی ضمن حمایت از اقدامات وزیر ارتباطات گفت: همه دولت پشت سر آذری‌جهرمی است.
کد خبر: ۲۷۰۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ - 19December 2017

حمایت روحانی از وزیر ارتباطات درباره به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در همایش حقوق شهروندی پس از پایان گزارش آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات اظهار داشت: وزیر جوان کابینه دوازدهم فعالیت‌های اززشمندی را در زمینه ارتباطات داشته است. فکر می‌کنم بخش مهمی از حقوق شهروندی مردم در زمینه ارتباطات دسترسی به ارتباطات آسان ارزان، امن و با حفظ حریم خصوصی است.

وی افزود: می‌دانیم آقای جهرمی در جایی است که فشار زیادی وجود دارد و از د‌ولت یازدهم ایستادگی کردیم‌ برای اینکه مردم بتوانند ارتباط سهلی را داشته باشد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: این فشارها وجود دارد و ما همچنان ایستادگی خواهیم کرد. ایشان باید بایستد و مقاومت کند و همه دولت پشت سر ایشان است.


روحانی در ادامه این همایش گفت: در دولت یازدهم طرح تحول سلامت، موضوع سیاست خارجی و برجام، فضای مجازی و نیز حقوق شهروندی برای ما بسیار اهمیت داشت.

وی افزود: در 100 روز اول دولت یازدهم همزمان سایت حقوق شهروندی باز شد و پیش‌نویس حقوق شهروندی در اختیار مردم قرار گرفت و بسیاری از اساتید بزرگ، محققین و دانشمندان و هنرمندان اظهارنظر کردند و چند بار اصلاح شد. حدود هشت جلسه بنده گذاشتم و نتیجه آن منشور حقوق شهروندی بود که در 22 فصل و 120 ماده تنظیم شد و در آذرماه سال گذشته رونمایی و منتشر شد.

روحانی تصریح کرد: برخی در رسانه‌ها گفتند تبلیغات انتخاباتی است و منشور هم مانند خیلی از چیزها فراموش می‌شود ولی من همان روز منشور، در همین مکان حدود یک سال پیش اعلام کردم و گفتم که یکی از اهداف بلند ما، اجرای منشور است.

رئیس‌جمهور با طرح این سوال که انقلاب برای چه بود؟ گفت: در یک کلمه می‌توان بیان کرد که مردم می‌خواستند به حقوق مادی، معنوی، اجتماعی و فردی خود برسند. چرا مردم در انتخابات شرکت می‌کنند؟ چرا نقد می‌کنند؟ برای این است که به حق‌شان برسند. در واقع دستیابی به حقوق مسلم انسان‌ها اعم از عمومی، انسانی، ملی، بشری و نیز شهروندی از جمله حقوق انسان‌هاست.

وی با طرح این سوال که حقوق شهروندی چیست؟ بیان کرد: یعنی از زمان انقلاب مشروطه به این سمت ملت گفتند ما نمی‌خواهیم رعیت باشیم. همه انقلاب و تلاش مردم برای این بود که مردم می‌گفتند ما رعیت نیستیم و شهروندیم.

پیش از سخنان رئیس‌جمهور در اجلاس حقوق شهروندی تعدادی از اعضای کابینه به ارائه گزارش در حوزه حقوق شهروندی زیر مجموعه خود پرداختند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار