در جلسه علنی امروز؛

کلیات لایحه «حمایت از حقوق معلولان» به تصویب مجلس رسید

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه حمایت از حقوق معلولان را به تصویب رساندند.
کد خبر: ۲۷۰۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ - 19December 2017

کلیات لایحه «حمایت از حقوق معلولان» به تصویب مجلس رسیدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی نمایندگان با کلیات لایحه حمایت از حقوق معلولان موافقت کردند؛ این لایحه در جلسه علنی یکشنبه هفته جاری مجلس در اولویت بررسی قرار گرفته بود.

لایحه حمایت از حقوق معلولان در 35 ماده به مجلس ارائه شده و مهمترین سرفصل‌های آن عبارت است از:

1- خدمات بهداشتی، درمانی و توانبخشی

2- مناسب‌سازی معابر عمومی و سهولت تردد معلولان

3- امور فرهنگی، هنری و آموزشی و ورزشی معلولان

4- کارآفرینی و اشتغال

5- تسهیلات مسکن

6- فرهنگسازی و ارتقای آگاهی های عمومی

7- حمایت‌های قضایی و تسهیلات مالیاتی

8- حمایت‌های اداری و استخدامی

بر اساس یکی از مواد این لایحه، کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در زیرمجموعه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی با هدف نظارت بر حسن اجرای کلیه قوانین مربوط به افراد دارای معلولیت یا قوانین اثرگذار بر زندگی آنان تشکیل می‌شود و ریاست آن به‌عهده معاون اول رئیس‌جمهور و دبیری آن بر عهده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود. این کمیته 18 عضو از دستگاه‌های مختلف خواهد داشت.

کلیات لایحه حمایت از حقوق معلولان با 195 رای موافق، 2 رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع 238  نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید و بررسی جزئیات آن به جلسه آینده موکول شد.

همچنین در جلسه علنی امروز، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد نیز هنگام نطق میان دستور خود طوماری را به نمایندگان نشان داد که به امضای هزاران نفر از افراد دارای معلولیت رسیده و بر اساس آن خواستار تسریع در رسیدگی به لایحه حمایت از حقوق معلولان شده‌اند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار