وصیت‌نامه شهید رحیم یاراحمدی/ لباس رزمم را کفنم قرار دهید

شهید یاراحمدی در وصیت‌نامه خود آورده است: «هنگام دفن من کفنم را لباس رزمم قرار دهید، که در صحرای محشر با همان لباس آغشته به خونی که در راه خدا ریخته، ان‌شاءالله در پیشگاه عدل الهی حاضر شوم.»
کد خبر: ۲۷۰۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ - 19December 2017

به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «رحیم یاراحمدی» 2 خرداد 1341 در تهران چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد و سرانجام 19 اردیبهشت 1361 در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

 وصیت‌نامه شهید رحیم یاراحمدی/  لباس رزمم را کفنم قرار دهید

«ربنا افرغ علینا صبرا و ثبت اقدامنا و انصرنا علی القوم الکافرین

بسم الله الرحمن الرحیم

متن وصیت‌نامه اینجانب رحیم یاراحمدی

من طلبنی وجدنی و من وجدنی عرفنی و من عرفنی احبنی و من احبنی عشقنی و من عشقنی عشقته و من عشقته قتلته و من قتلته فعلی دیته و من علی دیته فانا دیته

این بنده‌ی حقیر در اول به وحدانیت و توحید خدای یکتا اقرار دارم و اعتقاد دارم که خداوند متعال رسولانی برای هدایت بشر ارسال داشته و دنباله‌ی آن‌ها امامان معصوم را فرستاده و ما هم‌اکنون اگر خدا قبول کند منتظر آخرین ایشان حضرت مهدی ولی عصر (عج) ارواحناله الفداء می‌باشیم.

پروردگارا تو را شکر می‌کنیم که ما را از منجلاب فساد و ظلمت دور نمودی و ما را به راه خودت که همانا راه راست و اصلی است هدایت فرمودی.

بارالها تو را سپاس می‌گویم که به این حقیر لیاقت جهاد در راهت را دادی، در اسلام واژه‌‌هایی عمیق و الهی مطرح می‌شود که از آن جمله جهاد، شهادت، ایمان، ایثار و... که در قاموس آن مکتوب است.

جهاد یکی از ارکان فروع دین است و حضرت علی درباره آن می‌فرماید که یکی از باب‌ها و درهای بهشت جهاد است و در این مورد قرآن می‌فرماید: یا ایها الذین آمنوا اهل ادلکم علی تجارة تنجیکم من عذاب الیم

  وصیت‌نامه شهید رحیم یاراحمدی/  لباس رزمم را کفنم قرار دهید

ان الذين قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل عليهم الملائكة الا تخافوا ولا تحزنوا وابشروا بالجنة التی كنتم توعدون

تومنون بالله و رسوله و تجاهدون فی‏ سبيل الله باموالکم و انفسکم ذلکم خير لکم ان کنتم تعلمون

ای کسانی که ایمان آوردید آیا می‌خواهید شما را به تجارتی راهنمایی کنم که شما را از عذاب دردناک نجات دهد؟ به خدا و رسولش ایمان آورید و جهاد کنید در راه خدا با اموالتان و با جانتان که این برای شما بهتر است اگر بدانید و درباره‌ی شهادت این واژه‌ی غرق به خون تاریخ اسلام که با خون‌هایی همچون علی (ع)، حسین (ع) و عزیزانی همچون بهشتی و رجایی، دستغیب، مدنی، مطهری و... آغشته شده و محتوا یافته ولی این را بدانید تا آن را درک نکنی و به آن دست نیابی نمی‌توانی آن را ترسیمی کنیم.

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا مشتاقین جبهه برهم پیشی می‌گیرند چون جبهه دانشگاهی است که تا به حال مانند آن را درک نکرده بودیم دانشگاهی که طالب آن باید عاشق باشد دانشگاهی که روح یک انسان خاکی را تا آن جا بالا می‌برد که می‌تواند لیاقت دیدن امام زمان (عج) و ولی عصرش را پیدا کند و حتی لیاقت این که خدا او را جانشین خود در زمین قرار دهد.

 وصیت‌نامه شهید رحیم یاراحمدی/  لباس رزمم را کفنم قرار دهید

دانشگاهی از هر سن و صنف فقط اعتصام به حبل الله و ریسمان الهی آن‌ها را اینجا گردهم آورده احادیثی بسیار در مورد شهید رسیده که بعضی از آن‌ها مقام شهید را می‌گوید که انسان با دیدن و خواندن آن طالب متاع پرارزش به اسم شهادت می‌شود.

اگر خداوند اراده کرد و طالب، جان بی‌ارزش من شد چه مشتری بهتر از خدا که با آن معامله کرد. حدیث پرمحتوایی علی (ع) دارد بیدین مضمون: هیچ متاع پرارزشی ندیدم همچون بهشت که اینقدر مشتری آن کم باشد و هیچ متاعی ندیدم به بی‌ارزشی جهنم و اینقدر پرمشتری. خدایا ما را جزو مومنین و اصحابت قرار ده.

سعی کنید جامعه را هر چه زودتر به جایی برسانید که ان‌شاءالله لیاقت پذیرفتن مهدی موعود را داشته باشد و از هم‌اکنون خود را با اخلاق اسلامی مزین کنید و تقوی را نصب العین خویش قرار دهید، و مرگ را همیشه نزدیک بدانید و بدانید که همگی ما مسافریم و باید هر چه زودتر به مقصد که سرای باقی است بشتابیم پس توشه سفر را به بهترین وجه برگیرید و بدانید که مرگ حق است و هیچ‌گونه دلتنگی نکنید و دعا کنید که این حقیر شهید از دنیا بروم.

 وصیت‌نامه شهید رحیم یاراحمدی/  لباس رزمم را کفنم قرار دهید

دعا را از یاد نبرید و بدانید که روح شما هم نیرو و غذا می‌خواهد که با دعا می‌توانید آن را تامین کنید و ما را هم از یاد مبرید که سخت محتاج دعای شما عزیزان هستم.

تا آنجا که در توان دارید انقلاب را یاور باشید و بدانید که خداوند همیشه بندگانش را امتحان می‌کند. امام عزیزمان این نعمت الهی را پاس دارید که در غیر این صورت خدا نعمت پرارزشی را که عطا نموده از ما می‌گیرد. مادرم و پدر عزیزم بدانید که ما با آگاهی کامل و عاشقانه به جبهه می‌رویم و راهی است که باید طی کنیم و این کوچک‌ترین کاری است که می‌توانیم برای خدا انجام دهیم. از خبر مرگم ناراحت نباشید برادرم ابراهیم، برادر کوچکمان علی را مواظب باش و در تربیت او کوشا باش و به او از هم اکنون بیاموز که اسلحه را چگونه به دست گیرد تا در مقابل اسرائیل «که دوست داشتم در مقابل این کفاران نیز می‌جنگیدم» بجنگند.

هنگام دفن من «اگر جنازه به دست شما رسید» کفنم را لباس رزمم قرار دهید که در صحرای محشر با همان لباس آغشته به خونی که در راه خدا ریخته ان‌شاءالله در پیشگاه عدل الهی حاضر شوم. قرآن کوچکم را هم که به عنوان مونس غم‌ها و خوشی‌هایم بود در قبرم بگذارید تا بر اثر رج و قرب و بزرگی قرآن خداوند بر من سهل گیرد. هر چه قرض و دین دارم نمی‌دانم از دوستان بخواهید تا راهنمایی کنند و آن‌ها را ادا کنید. مقداری هم پول در صندوق گردان هست تحویل بگیرید.

یا مهدی (عج) ادرکنی.

ملتمس به دعای شما: رحیم یار احمدی»

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار