سروش در گفت‌وگو با دفاع پرس:

تعطیلی مدارس راه حل مشکل «آلودگی هوا» نیست

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس وضعیت هوای تهران را خارج از وضعیت عادی دانست و گفت: تعطیلی مدارس هیچ کمکی در بهبود این معضل نخواهد کرد.
کد خبر: ۲۷۰۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ - 19December 2017

تعطیلی مدارس«ابوالفضل سروش» عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس با بیان اینکه آلودگی هوای تهران از حالت عادی خارج شده است که این امر تهدید جدی برای سلامت هموطنانمان محسوب می‌شود، اظهار داشت: آلودگی هوای کلان‌شهری مانند تهران ریشه در تردد خودروهای فرسوده و سوخت نامناسب خودروها دارد که باید تدابیر جدی در رفع این معضل بزرگ اندیشیده شود.

این نماینده خانه ملت با اشاره به اینکه مشکل آلودگی هوا موضوعی نیست که به‌ راحتی بتوان از کنار آن عبور کرد، افزود: تمام دستگاه‌های مربوطه باید به طور قاطع درصدد مرتفع کردن این معضل باشند و حل این مشکل را از مهم‌ترین وظیفه خود بدانند و از مسئولیت خطیری که در قبال مبارزه با چنین مشکلات حادی دارند، شانه خالی نکنند. تمام نهادهای زیربط نیز در این زمینه باید همکاری داشته باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با توجه به اینکه تعطیلی مدارس صرفاً سلامت دانش‌آموزان را تضمین می‌کند، تصریح کرد: متاسفانه دولت بیشترین اقدام در حل مشکل آلودگی هوا را در تعطیلی مدارس می‌داند، در صورتی‌ که این تصمیم هیچ کمک شایانی در بهبود این وضعیت ندارد.

سروش گفت: مردم در شهرهای بزرگ با مشکل آلودگی هوا دست به گریبان هستند و واقعاً زندگی‌شان مختل شده است. ادامه‌دار بودن این روند در فصل زمستان با توجه به وارونگی هوا، عوارض ناشی از آلودگی را دوچندان خواهد کرد. زمان زیادی باقی نمانده و باید به دنبال کاهش آلاینده‌های جوی و آلودگی هوای کلانشهرها بود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها