روایت سه یار دیرین انقلاب از مدرسه حقانی تا شهادت

شهید عبدالله میثمی به همراه برادر شهیدش حجت‌الاسلام رحمت‌الله میثمی و شهید حجت‌الاسلام مصطفی ردانی‌پور به قم هجرت کرد، تا از دریای بیکران دانش در حوزه علمیه بهره‌مند شود. آن سه یار با هم به مدرسه حقانی وارد شدند و با هم عهد کردند که همه جا با هم باشند.
کد خبر: ۲۷۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۰ - 25December 2017

گروه حماسه و جهاد دفاع پرس: سخن و قلم وقتی به تفسیر ایثار می‌رسد، کلام از بیان آن عاجز و قلم از به تصویر کشیدن آن ناتوان می‌شود. رهروان راه خدا، سالکان طریق عشق و مخلصان درگاه معبود را تنها باید دریافت که قلم هرگز قادر نیست صفات و روحیات با صفای مردان خدا را بازگوید. از این مردان شایسته خدا، شهید حجت الاسلام عبدالله میثمی مسئول دفتر نمایندگی امام در قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) بود که به راستی سخن گفتن از او آسان نیست.

شهید عبدالله میثمی در سنین نوجوانی با همکاری جوانان و نوجوانان مخلص، انجمنی دینی و خیریه را تشکیل داد و عملا نقش ارشاد همسالان خویش را با آموزش قرآن و آشنا ساختن آنان با خیانت‌های رژیم شاهنشاهی نسبت به اسلام و مسلمین بر عهده گرفت.

روایت سه یار دیرین از مدرسه حقاتی تا شهادت

در سال تحصیلی 54 ـ 53 به همراه برادر شهیدش حجت الاسلام رحمت الله میثمی و شهید حجت الاسلام مصطفی ردانی‌پور به قم هجرت کرد تا از دریای بیکران دانش در حوزه علمیه بهره‌مند شود. آن سه یار با هم به مدرسه حقانی وارد شدند و با هم عهد کردند که همه جا با هم باشند.

ماه‌های پایانی سال تحصیلی بود که ساواک در تعقیب شهید میثمی به مدرسه حقانی یورش برد و او را همراه عده‌ای از طلاب مبارز دستگیر ساخت. وی شکنجه‌های بسیاری را در زندان‌های رژیم ستمشاهی تحمل کرد ولی با ثبات کامل در عقیده‌اش بدون ذره‌ای نرمش در برابر دژخیمان شاه استقامت کرد.

روایت سه یار دیرین از مدرسه حقاتی تا شهادت

شهید عبدالله میثمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی مدتی را در کردستان گذراند و با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یاسوج توسط یار شهیدش حجت الاسلام مصطفی ردانی‌پور به یاسوج هجرت کرد تا در کنار برادران پاسدار و عشایر محروم به سازندگی بپردازد.

روایت سه یار دیرین از مدرسه حقاتی تا شهادت

شهید رحمت الله میثمی

او سهم بزرگی در ثبات سیاسی و نظامی منطقه داشت و خدمات او را روستائیان و عشایر بویر احمد به خوبی می‌دانند. وی به مستمندان و خانواده‌های شهدا کمک می‌کرد. همچنین در تشکیل بسیاری از نهادهای انقلاب اسلامی در استان سهم اساسی داشت و مسئولین برای مشورت او را بهترین ناصح و امین می‌شناختند.

وی پس از 30 ماه خدمت شبانه‌روزی به اسلام و انقلاب در یاسوج از سوی نماینده امام در سپاه به مسئولیت دفتر نمایندگی امام در منطقه 9 سابق (فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد) منصوب شد و با پشتکار فراوان به تلاش برای سازندگی ادامه داد.

در آن روزها یار شهید مصطفی ردائی پور به فیض شهادت نائل آمد و پس از چندی برادر دانشمند و فاضلش، حجت الاسلام شیخ رحمت الله میثمی در پیش روی او، هنگام خروج از سنگر برای تجدید وضو به شهادت رسید.

روایت سه یار دیرین از مدرسه حقاتی تا شهادت

حجت الاسلام مصطفی ردانی‌پور

30 ماه از خدمت او در شیراز نیز گذشت و وی از طرف نماینده امام (ره) در سپاه، مسئول دفتر نمایندگی امام راحل در قرارگاه خاتم الانبیاء شد.

وجود وی به راستی شمع محفل رزمندگان و سخنش الهام بخش فرماندهان و مسئولین جنگ بود. وی در خطوط مقدم نبرد، به خصوص در شبهای عملیات حضور داشت و می‌گفت که حضور ما در جبهه موجب قوت زانوی رزمندگان است.

با شروع عملیات کربلای 5 بارها اذعان داشت که: «ما مزد خویش را در این عملیات خواهیم گرفت» و عاقبت در همین عملیات از ناحیه سر مورد اصابت ترکش قرار گرفت و بعد از سه روز در 65.11.12 به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار