شفیعی سروستانی:

اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، چالشی آخرالزمانی است/ «مهدویت» مظلوم‌ترین گفتمان در عرصه فرهنگی

سردبیر ماهنامه موعود با تأکید بر اینکه گفتمان مهدوی در زمره مظلومترین گفتمان‌ها در عرصه فرهنگ است، گفت: نهاد‌های مذهبی حتی گوشه چشمی هم به این مسأله مهم و اساسی ندارند.
کد خبر: ۲۷۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶ - 19December 2017

اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، چالشی آخرالزمانی است/ «مهدویت» مظلوم‌ترین گفتمان در عرصه فرهنگیبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «اسماعیل شفیعی سروستانی» محقق و نویسنده و مدیرمسئول و سردبیر ماهنامه موعود امروز در نشستی با عنوان «پایتختی اورشلیم خواستگاه ائتلاف صلیبی، سلفی و صهیونی» طی سخنانی اظهار داشت: غلبه گفتمان سیاسی و اقتصادی در عصر ما حجابی را بر چشم و قلب همه مردم ایجاد کرده که اجازه نشر نور به قلب‌ها را نمی‌دهد.

وی این موضوع را عامل گرفتار شدن مردم در فتنه‌های آخرالزمانی دانست و افزود: تمام آموزه‌های وحیانی مردم را به ساحت مقدس حجت حیّ خدا متذکر می‌کنند و از ایشان با عنوان صراط هدایت، باب رحمت و بقیه‌الله یاد کرده‌اند که تمسک به او باعث استقرار در مسیر هدایت و سرانجام نجات بشریت می‌شود.

«مهدویت» مظلوم‌ترین گفتمان در عرصه فرهنگی

شفیعی سروستانی با تأکید بر اینکه گفتمان مهدوی در زمره مظلومترین گفتمان‌ها در عرصه فرهنگ است اظهار کرد: نهاد‌های مذهبی حتی گوشه چشمی هم به این مسأله مهم و اساسی ندارند.

وی یادآور شد: امروزه در غرب بیش از هر زمان دیگری گفتمان آخرالزمانی جاری است، صحبت از آخرالزمان موعود مقدس، منجی‌گرایی و عصر ظهور در کشور‌های غربی به ویژه آمریکا بسیار روان‌تر و راحت‌تر از کشور‌های اسلامی است.

این محقق و نویسنده با بیان اینکه در ایالت متحده آمریکا بیش از ۱۵۰۰ ایستگاه تلویزیونی و رادیویی از ظهور و آخرالزمان سخن می‌گویند، گفت: در هیچ یک از دانشگاه‌های رسمی و غیررسمی کشور به اندازه دو واحد درسی اختیاری - نه اجباری - با موضوع آخرالزمان‌شناسی و مهدویت وجود ندارد.

شفیعی سروستانی افزود: در آمریکا بیش از ۲۵۷ دانشگاه به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنند، این در حالی است که شاید تعداد مبلغان متخصص در حوزه مهدویت ـ. که قادر به پاسخگویی به شبهات مهدوی باشند ـ. به تعداد انگشتان دست هم نرسید.

وی با اشاره به تعداد فیلم‌های سینمایی غرب با موضوع آخرالزمان و منجی‌گرایی گفت: ساخت چنین آثاری در غرب از ۶۰۰ اثر هم بیشتر شده و پرفروش‌ترین و پرهزینه‌ترین آثار غرب و هالیوود با موضوع آخرالزمانی ارائه شده است، در حالی که سینمای کشور و رسانه ملی ما از موضوعات دیگری پر است.

نمایان شدن نشانه‌های آخرالزمانی در این برهه از زمان

وی خاطرنشان کرد: نشانه‌های آخرالزمانی در این برهه از زمان نمایان شده نشانه‌هایی مثل گرانی، فساد دامنگیر، بحران یمن، فتنه عراق، کمبود بارش، وقوع زلزله‌های مختلف، همگی این‌ها از اخبار آخرالزمانی در سال‌های قبل از ظهور امام زمان (عج) محسوب می‌شود.

شفیعی سروستانی یادآو رشد: با وجود چنین نشانه‌هایی همچنان شاهد سکوت و خودسانسوری توجیه‌ناپذیری در جامعه مذهبی هستیم. نمی‌دانیم مسئولان فرهنگی آیا پاسخی در قبال نحوه عملکردشان در حوزه مهدویت دارند یا خیر.

این محقق و نویسنده با اشاره به زمان شکل‌گیری موسسه موعود گفت: این موسسه از سال ۷۴ به صورت غیررسمی و از سال ۷۵ به صورت رسمی فعالیت خود در این حوزه را آغاز کرده و امسال بیست و دومین سال فعالیت خود را به عنوان اولین موسسه مهدوی کشور مستقل از تمامی جریانات سیاسی و اجتماعی ادامه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳ سال است که نشست‌های مهدوی را آغاز کرده‌ایم و ۱۱۷ نشست پژوهشی و فرهنگی در تهران برگزار شده است، این موسسه سعی داشته چالش‌های پیش روی مومنان در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و حتی کشاورزی را شناسایی و به امید متذکر شدن مسئولان معرفی کند.

شفیعی سروستانی با بیان اینکه مردم را به پایین‌ترین سطح گفت‌وگوی مهدویت کشانده‌ایم گفت: در منابع به بیش از ۲ هزار موضوع توجه داده شده‌ایم و این یعنی هیچ یک از مسائل مردم نیست که درباره آن صحبت نشده باشد و حتی برای آن‌ها راهکار‌هایی ارائه شده است.

اعلام «قدس» به عنوان پایتخت اسرائیل، چالشی آخرالزمانی است

این محقق و نویسنده اعلام قدس به عنوان پایتختی اسرائیل توسط رئیس جمهور آمریکا را چالشی آخرالزمانی دانست و اظهار کرد: بستری که صهیونیست از آن سر بر درآورده، موضوعات آخرالزمانی، ظهور منجی و بازگشت مسیح (ع) از فلسطین بوده و نمی‌توان منجی‌گرایی، اسرائیل و اورشلیم را از اخبار آخرالزمانی جدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه قوی‌ترین مبلغان انجیلی در آمریکا حضور دارند، گفت: همگی آنان رویکرد آخرالزمانی دارند و تصرف فلسطین توسط یهود را برای ظهور مسیح (ع) ضروری می‌دانند.

شفیعی سروستانی یادآور شد: این حرف ترامپ براساس گرایش عموم مردم آمریکا بوده است. او حرفی مذهبی زده نه سیاسی، حرف مذهبی مبلغان انجیلی، همان کسانی هستند که مراسم تحلیف ترامپ را برگزار کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار