فرمانده لشکر مردمی حضرت زینب (س) مازندران خبر داد؛

جذب ۲۸ هزار زن مازندرانی در لشکر مردمی حضرت زینب (س)

«عقیله ملازاده سورکی» با اشاره به این‌که لشکر مردمی حضرت زینب (س) استان مازندران موفق به جذب ۲۸ هزار نفر از بانوان بسیجی استان شده است، افزود: ما از پتانسیل بسیج برای راه‌اندازی لشکر بهره گرفتیم و در صدد جذب اقشار مختلف مردم هستیم.
کد خبر: ۲۷۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹ - 19December 2017

جذب 28 هزار زن مازندرانی در لشکرمردمی حضرت زینب(س)به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، «عقیله ملازاده سورکی» فرمانده لشکر مردمی حضرت زینب (س) استان مازندران، امروز (سه‌شنبه) در نشست با خبرنگاران استان، با اشاره به تشکیل لشکر مردمی حضرت زینب (س) در مازندران، اظهار داشت: این لشکر از بهمن‌ماه سال ۱۳۹۵ در استان شکل گرفت و کار‌های توجیهی آن در سطح شهرستان‌ها در سال ۱۳۹۶ به اتمام رسید.

مادر شهید مدافع حرم «محمود رادمهر» ضمن برشمردن اهداف تشکیل این لشکر، بیان داشت: لشکر مردمی حضرت زینب (س) با هدف تقویت رزمندگان در جبهه‌های مقاومت و کمک‌رسانی به مردمان آسیب دیده در حوادث طبیعی و جنگ‌ها تشکیل شد.

وی با اشاره به این‌که این لشکر، اولین لشکر مردمی در کشور است که از سوی بانوان تشکیل شد، گفت: یکی از اهداف مهم این لشکر، انتقال مبانی فکری و اعتقادی و فرهنگ غنی علوی به مردم دنیا است.

فرمانده لشکر مردمی حضرت زینب (س) مازندران افزود: زنان مازندران همانند دوران دفاع مقدس که پشتیبانی از جبهه‌های حق علیه باطل را برعهده داشتند، جبهه مقاومت را مدیریت می‌کنند.

وی با بیان این‌که این لشکر از ۳ تیپ در سه منطقه مازندران تشکیل شده است، عنوان کرد: تیپ حضرت معصومه (س) با فرماندهی مادر شهید مدافع حرم «حسین مشتاقی» هفت شهر شرق مازندران را در بر می‌گیرد.

ملازاده همچنین با بیان این‌که تیپ حضرت ام البنین (س) با مدیریت همسر شهید شالیکار، هشت شهر مرکزی مازندران را شامل می‌شود، گفت: تیپ حضرت نرجس (س) با فرماندهی همسر شهید «محرم‌علی مرادخانی» هشت شهر غرب مازندران را در بر می‌گیرد.

وی اظهار داشت: به تعداد هر کدام از شهر‌ها، یک فرمانده گردان و هر گردان به تعداد حوزه مقاومت فرمانده گروهان دارد و هر فرمانده گروهان به تعداد پایگاه‌های تحت پوشش، دارای فرمانده دسته است.

فرمانده لشکر مردمی حضرت زینب (س) خاطرنشان کرد: همچنین دو تیپ ویژه پسران و دختران زیر ۱۲ سال با هدف آشنایی با موازین و اصول اسلامی و فرهنگ اهل بیت (ع) در این لشکر تشکیل یافته است.

فرمانده لشکر مردمی حضرت زینب (س) مازندران با اشاره به این‌که این لشکر در طی این مدت موفق به جذب ۲۸ هزار نفر از بانوان بسیجی استان مازندران شده است، افزود: ما از پتانسیل بسیج برای راه‌اندازی لشکر بهره گرفتیم و در صدد جذب اقشار مختلف مردم هستیم.

مادر شهید رادمهر در بخش دیگر سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نابودی اسراییل تا ۲۵ سال آینده اشاره کرد و گفت: بر اساس این فرمایش لشکر مردمی حضرت زینب (س) اقدام به سازماندهی ۲۵ گردان به نام لشکر ۲۵ کربلا نمود و در این راستا دفترچه‌های ۲۵ ساله تهیه شده که شامل ۲۵ برگ است که در هر صفحه کمک‌های نقدی و غیرنقدی همان سال درج خواهد شد.

وی در ادامه از کمک ۲ میلیارد تومانی این لشکر به جبهه مقاومت خبر داد و گفت: این کمک‌ها طی ۵ مرحله به جبهه مقاومت ارسال شد.

ملازاده همچنین به کمک لشکر مردمی به موکب‌های اربعین حسینی اشاره و بیان داشت: در حادثه زلزله کرمانشاه، بیش از یک میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی ارسال کردیم.

وی افزود: با هدف راه‌اندازی این لشکر در استان‌های دیگر، جلسه‌ای با نمایندگان بسیج جامعه زنان در تهران داشتیم که مورد استقبال واقع شد.

مادر شهید رادمهر در پایان از برگزاری جشن پیروزی جبهه مقاومت با حضور ۱۲۰۰ نفر از اعضای لشکر مردمی حضرت زینب (س) در آمل خبر داد و گفت: این مراسم روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ ظهر در سالن «اریکه» این شهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار