فرمانده انتظامی استان مازندران:

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مأموریت مهم مراکز مشاوره پلیس است

سردار «سید محمود میرفیضی» ضمن تشریح عملکرد مراکز مشاوره پلیس در سطح استان مازندران، گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، از مأموریت‌های مهم مراکز مشاوره پلیس است.
کد خبر: ۲۷۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰ - 19December 2017

پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ماموریت مهم مراکز مشاوره پلیس استبه گزارش دفاع پرس از مازندران، سردار «سید محمود میرفیضی» فرمانده انتظامی استان مازندران، امروز (سه‌شنبه) در تشریح اقدامات و فعالیت‌های مراکز مشاوره پلیس در سطح این استان، اظهار داشت: مأموریت اصلی مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی در کلانتری‌ها، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کاهش اثرات این آسیب‌ها در راستای تعالی رشد اجتماعی، شناختی، روانی و عاطفی جامعه است.

وی افزود: در واقع تلاش به منظور تحقق اهداف حوزه مشاوره و مددکاری اجتماعی شامل کمک به تغییر رفتار، بهبود کارایی شخصی، کمک به حل مشکلات موقعیتی، تأمین سلامت روانی، کمک به تصمیم‌گیری، دست یافتن به معنای زندگی و در نهایت توسعه روابط متقابل و انسانی با دیگران و تحصیل نظم و امنیت عمومی از مأموریت‌های این مراکز است.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به خدمات مراکز مشاوره پلیس، از ارائه خدمات مشاوره‌ای روانشناختی، مشاوره خانواده، مشاوره پیش از ازدواج و... در راستای طرح کاهش طلاق، گفت: در این راستا طی سال جاری به بیش از ۴ هزار و ۵۹۲ نفر در مرکز مشاوره آرامش به صورت رایگان خدمات مشاوره‌ای ارائه شد.

سردار میرفیضی با اشاره به مصالحه ۷۳ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس در کلانتری‌های سطح استان طی ۹ ماهه سال جاری، اظهار داشت: بیشترین آمار ارائه خدمات مشاوره و مددکاری در حوزه اختلاف خانوادگی و مسائل حقوقی، پرونده‌های نزاع و درگیری بوده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اقدامات آموزشی و برگزاری جلسات مهارت‌های زندگی با استفاده از کارشناسان مجرب، افزود: در طی سال جاری بیش از ۲۵۶ جلسه آموزشی در سطح مدارس، مساجد و کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح استان برگزار شد.

وی گفت: در این جلسات آموزشی به بیش از ۲۷ هزار نفر به صورت چهره به چهره آموزش‌های مهارت زندگی شامل مهارت کنترل خشم، مهارت ارتباط مؤثر در زندگی، جرأت‌مندی، مهارت حل مسأله، تفکر نقادانه و ... توسط کارشناسان مجرب مشاوره و مددکاری ارائه شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران همچنین از ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی این مرکز با استفاده از کارشناسان مجرب و اهل فن خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار