یادداشت/ یدالله جوانی

صدام هم در قعر جهنم به خنده افتاد

صدام حسین هم آرزوی فتح چند روزه تهران را داشت و خود را در اوج قدرت می‌دید.
کد خبر: ۲۷۱۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۰ - 20December 2017

صدام هم در قعر جهنم به خنده افتادبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، یدالله جوانی در یادداشتی نوشت:

صدام حسین هم آرزوی فتح چند روزه تهران را داشت و خود را در اوج قدرت می‌دید و می‌پنداشت با توجه به شرایط داخلی ایران پس از انقلاب از یک طرف و حمایت همه‌جانبه قدرت‌های غربی و شرقی از وی در تهاجم به جمهوری اسلامی از طرف دیگر، به طور قطع با بهره‌گیری از استراتژی جنگ برق‌آسا، به سرعت تهران را فتح خواهد کرد! صدام حسین با چنین تصوری جنگ علیه ملت ایران را آغاز کرد.

طبق اسناد جنگ، صدام در همان روزهای اولیه جنگ، مصاحبه با خبرنگاران را نیمه‌کاره تمام کرده، به خبرنگاران با ژست نظامی می‌گوید، بقیه سؤالات را در تهران پاسخ می‌دهم! اما ملت ایران با تکیه بر قدرت ایمان و پیروی از ولایت فقیه، جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس تبدیل کرد. صدام نه تنها به هیچ یک از اهداف خود در جنگ دست نیافت، بلکه با رفتارهای کودکانه و آرزوهای ابلهانه، رژیم بعث عراق را به زباله‌دان تاریخ سپرد و خود با بدترین وضعیت، با پرونده‌ای پر از جنایت راهی جهنم گردید.

اکنون پس از چند دهه از آن دوران، یکی از متحدین و پشتیبانان اصلی صدام در جنگ علیه ملت ایران، دچار توهمی همانند او شده و آرزوی فتح تهران را دارد! آل‌سعود از متحدان اصلی رژیم بعث عراق در تجاوز به ایران، هوس آمدن به تهران به سرش زده است. حاکمان قبیله‌ای سعودی در سال‌های اخیر، هر از چندی جمهوری اسلامی را تهدید به جنگ نموده و برای ملت ایران خط و نشان کشیده‌اند. در یکی از این تهدیدها، محمدبن سلمان ولیعهد سعودی، با صراحت گفت، جنگ را به داخل ایران خواهد کشاند!

مبتنی بر همین تصورات و توهمات، در رسانه‌های وابسته به رژیم خاندانی و قبیله‌ای سعودی طی روزهای گذشته، انیمیشنی منتشر شده که در آن، جنگ عربستان با ایران به تصور کشیده شده است! نکته بسیار مهم آن است که براساس این نقاشی، یک جنگ همه‌جانبه و تمام عیاری را عربستان علیه ملت ایران به فرماندهی محمد بن سلمان به راه انداخته و با یک پیروزی برق‌آسا سعودی‌ها وارد تهران می‌شوند. این انیمیشن با جمله‌ای از محمدبن‌سلمان که می‌گوید، جنگ را به داخل ایران خواهد کشاند شروع شده و با آغاز جنگ به خاطر برخورد دریایی بین یک کشتی سعودی با ناو ایرانی، اتاق جنگ سعودی‌ها فعال می‌شود. در این اتاق جنگ ولیعهد سعودی فرماندهی جنگ را بر عهده دارد و به سرعت با نابود ساختن نیروی دریایی ایران و زدن موشک‌های ایران از طریق سیستم دفاعی پاتریوت، زیرساخت‌های اصلی ایران و از جمله نیروگاه هسته‌ای و چند پایگاه نظامی دیگر را نابود می‌سازد. طبق این انیمیشن نیروهای سعودی در همه صحنه‌های رویارویی، بر ایرانی‌ها غلبه کرده، حتی موفق به دستگیری سرلشکر سلیمانی هم می‌شوند! با فتح تهران و استقبال ایرانی‌ها از سعودی‌ها، این جنگ انیمیشنی پایان می‌یابد.

این کار سعودی‌ها که شبیه بازی‌های کودکانه در فضای مجازی است، بسیاری از اعراب و مخاطبان این ویدئو را به خنده انداخته است. اما نکته بسیار مهم، به خنده افتادن صدام با ملاحظه این انیمیشن در قعر جهنم است. صدام با دیدن این انیمیشن در قعر جهنم، به یاد آرزوهای کودکانه خود افتاد. آرزوی فتح تهران، آرزوی به دست‌گیری رهبری اعراب، آرزوی ملحق کردن خوزستان به عراق، آرزوی نابودسازی جمهوری اسلامی و به شکست رساندن انقلاب اسلامی. اما صدام به خنده آمده در قعر جهنم، حاکمان سعودی و از جمله محمدبن سلمان ولیعهد این کشور را، مخاطب قرار داده و برای توصیه رفتارهای کودکانه و آرزوهای ابلهانه خود مبنی بر فتح تهران ظرف چند روز می‌گوید:

1 ـ اگر من در سال 1359 قصد فتح تهران را داشتم، در آن زمان نیروهای مسلح ایران در شرایط ضعف قرار داشتند و تصور می‌کردم آنان قادر به دفاع از کشورشان نیستند، اما حالا نیروهای مسلح ایران، قوی‌ترین نیروی نظامی منطقه هستند.

2 ـ زمانی که من قصد فتح تهران را داشتم، ایرانی‌ها دارای قدرت موشکی نبودند، اما اکنون آنها از نظر قدرت موشکی در ردیف چهار قدرت موشکی جهان قرار دارند.

 3 ـ اگر من تصور می‌کردم ایرانی‌ها را با یک استراتژی جنگ برق‌آسا شکست می‌دهم، به خاطر این بود که در منطقه و اطراف ایران، همه و از جمله شما با من بودید و تمامی قدرت‌های شرقی و غربی از من حمایت می‌کردند. اما اکنون ایران موفق به تشکیل یک جبهه قدرتمند در منطقه شده است. اگر می‌خواهید قدرت ایران را سنجش کنید، یک لحظه به شکست‌های راهبردی امریکا، رژیم صهیونیستی و خودتان در منطقه طی سال‌های اخیر توجه کنید. مطمئن باشید در صورت هوس به آتش بازی با ایرانی‌ها، جمهوری اسلامی این جبهه قدرتمند را در مقابل شما فعال خواهد ساخت.

4 ـ چرا به تحولات منطقه نگاه نمی‌کنید، روزی که من با ایرانی‌ها وارد جنگ شدم، جمهوری اسلامی محصور در جغرافیای خود بود. اما اکنون جمهوری اسلامی دارای نفوذ راهبردی در منطقه است. ایران کنونی با ایران سال 1359، تفاوت کرده است. در حال حاضر جمهوری اسلامی با باز کردن ژئوپلتیک خود در منطقه، قدرت مانور از مرزهای شرقی‌اش تا سواحل شرقی مدیترانه را روی زمین دارد. اکنون جمهوری اسلامی از حمایت ملت‌های منطقه و از جمله بخش وسیعی از ملت عربستان برخوردار است.

5 ـ شما روی قدرت خودتان علیه ایران خیلی حساب نکنید. اگر قدرت داشتید عراق، سوریه و لبنان را از دست نمی‌دادید. اگر قدرت داشتید، مجبور نمی‌شدید برای جبران ضعف‌تان و برقراری موازنه قدرت، روابط را با رژیم صهیونیستی آشکار کنید.

6 ـ اگر شما اهل جنگ بودید، اینچنین در جنگ با ملت فقیر و ضعیف، ذلیل و خوار نمی‌شدید. آیا نمی‌دانید در مورد جنگ شما با یمنی‌ها در دنیا، چه قضاوتی از سوی صاحب‌نظران و ملت‌ها انجام می‌شود. مگر نه این است که الان امریکایی‌ها و انگلیسی‌ها که این همه سلاح به شما داده‌اند، می‌گویند شما آبروی ما را هم بردید. با این همه سلاح مدرن و پیشرفته از یک ملت فقیر و در محاصره شکست خوردید.

7 ـ و اما نکته آخر صدام خطاب به سعودی‌ها و خصوصاً محمد بن سلمان این است که می‌گوید، من هم با ژنرال پاول هم‌عقیده هستم. ژنرال پاول وزیر اسبق امور خارجه امریکا، مهمان برنامه شبکه سی‌ان‌ان، وقتی سه کارشناس سعودی ادعا کردند که در چهار تا شش ساعت می‌توانند آسمان ایران را تصرف کنند، پس از خنده‌ای تمسخرآمیز گفت: «نه من اینچنین فکر نمی‌کنم. صحبت‌های شما بیشتر جنبه جوک و خنده دارد؛ اگر ایران مستقیم با شما وارد جنگ شود، شما حتی فرصت پیدا نمی‌کننید که تلفن را بردارید تا از ما تقاضای کمک کنید. بهتر است کمی واقع‌بین باشید و ایران را با یمن و هیچ کشور دیگری مقایسه نکنید؛ حتی ما هم تاکنون چنین ادعایی نکرده‌ایم.»

منبع: روزنامه جوان

نظر شما
پربیننده ها