ایلدیریم: به حمایت از مسلمانان روهینگیا ادامه می‌دهیم

نخست وزیر ترکیه بر ادامه حمایت کشورش از مسلمانان میانمار تاکید کرد.
کد خبر: ۲۷۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ - 20December 2017

ایلدیریم: به حمایت از مسلمانان روهینگیا ادامه می‌دهیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، «بن‌علی ایلدیریم» نخست وزیر ترکیه گفت: این کشور به تلاش خود برای حمایت از مسلمانان روهینگیا ادامه خواهد داد.

وی که برای دیداری رسمی به بنگلادش سفر کرده، پس از دیدار با شیخ «حسینه واجد» نخست وزیر این کشور در کنفرانس خبری مشترک اظهار داشت:‌ امیدوارم موافقتنامه‌ای که بنگلادش و میانمار در 24 نوامبر امضا کردند، در بلند مدت امکان بازگشت مسلمانان روهینگیا را به سرزمینشان فراهم کند.

ایلدیریم در ادامه افزود: سازمان ملل نباید این مسئله را فقط مشکل بنگلادش بداند. باید هم در زمینه کمک‌های انسان‌دوستانه و هم در زمینه کمک‌های سیاسی مؤثرتر حرکت کرد.

وی تاکید کرد:‌ تا زمان دستیابی به راه حل سیاسی، کمک به 10 میلیون آواره‌ای که در شرایط سخت برای ادامه حیات تلاش می‌کنند، ادامه یابد.

ایلدیریم گفت:  این کشور همواره در راستای حل بحران میانمار تلاش کرده و از این پس نیز با هماهنگی بنگلادش به کمک‌های خود ادامه خواهد داد.

نخسست وزیر ترکیه همچنین با اشاره به اینکه پس از اقدام اخیر آمریکا درباره اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی به دعوت رجب طیب اردوغان برگزار شد، از حضور رئیس جمهوری بنگلادش در این اجلاس قدردانی کرد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار