سعیدی در گفت‌وگو با دفاع پرس عنوان کرد؛

جذب گردشگر خارجی فرصتی برای رونق اقتصادی و خنثی‌سازی پروژه ایران‌هراسی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس جذب گردشگر خارجی را فرصتی برای رونق اقتصادی کشور دانست و گفت: علاوه بر این، جذب گردشگر موجب خنثی‌سازی پروژه ایران‌هراسی می‌شود.
کد خبر: ۲۷۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ - 20December 2017

جذب توریسم فرصتی برای رونق اقتصادی/«محمداسماعیل سعیدی» نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با بیان اینکه صنعت گردشگری یکی از مهم‌ترین منابع کسب درآمد ملی به شمار می‌رود، اظهار داشت: ما در کشور آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری فراوان و بی‌نظیری داریم که در صورت فراهم آوردن زیرساخت‌های مناسب، می‌توانیم هم صنعت گردشگری در کشور را تقویت کرده و هم با جذب سرمایه‌های خارجی، اقتصاد را از این وضعیت نجات دهیم.

این نماینده خانه ملت با توجه به اهمیت صنعت گردشگری در جهان افزود: کشورهایی هستند که نه آثار فرهنگی ارزشمندی دارند و نه جاذبه‌های طبیعی گردشگری، اما درصددند تا با استفاده از تبلیغات، نظر دوستداران گردشگری را جلب کنند و با جذب گردشگر خارجی اقتصاد کشورشان را رونق دهند. اما ما با وجود اینکه در کشوری زندگی می‌کنیم که دارای تمدن هزار ساله و آثار و اماکن تاریخی فراوان است، تاکنون نتوانسته‌ایم در این رابطه موفق عمل کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به منافع مستقیم و غیرمستقیم صنعت گردشگری تصریح کرد: اشتغال، رونق اقتصادی و کسب درآمد ارزی منافع مستقیمی است که می‌تواند نصیب کشور شود، اما با توجه به شرایط حاکم در منطقه و با توجه به فرافکنی‌های غربی‌ها علیه ایران، منافع غیر مستقیم برای ما ارزشمندتر است؛ چرا که با جذب گردشگر از سایر کشورها می‌توانیم فرهنگ و تمدن غنی‌مان را به نمایش بگذاریم و پروژه ایران هراسی دشمنان را خنثی کنیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار