بازدید نمایندگان مجلس از روند فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از روند فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی بازدید کردند.
کد خبر: ۲۷۱۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ - 20December 2017

بازدیدجمعی از نمایندگان مجلس از روند فعالیتهای سازمان انرژی اتمیبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، رئیس و تعدادی از نمایندگان کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از روند فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی ایران در حوزه راکتور تحقیقاتی تهران و تولید رادیوداروها و روش‌های اجرای الزامات GMP بازدید کردند.

در بخشی از این بازدید مدیرعامل شرکت پارس ایزوتوپ در خصوص اجرایی کردن الزامات و استانداردهای بین‌المللی (GMP) به‌منظور صادرات رادیودارو و کیت داروئی به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی و تجاری‌سازی محصولات پزشکی هسته‌ای کشور توضیحاتی ارائه کرد.

همچنین نمایندگان با کمالوندی، معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار سخنگوی سازمان به ارائه گزارشی تحلیلی در خصوص بخش‌های فنی برجام، اقدامات کنونی دولت آمریکا و سناریوهای احتمالی، تصمیمات مسئولین عالی کشور در این رابطه، آمادگی سازمان انرژی اتمی ایران برای مواجهه با سناریوهای احتمالی، آخرین دستاوردهای هسته‌ای کشور و روش‌های حفظ آن‌ها، برنامه پیوستن کشور به کنوانسیون‌های بین‌المللی هسته‌ای، تعاملات و همکاری‌های هسته‌ای کشورمان با کشورهای اروپایی پرداخت.

کمالوندی همچنین به سوالات و ابهامات نمایندگان در حوزه‌های مختلف پاسخ گفت. نمایندگان کمیسیون شوراها نیز متقابلاً ضمن ابراز خوشنودی از حضور در سازمان انرژی اتمی و آگاهی از روند فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان، آمادگی مجلس برای مساعدت به این صنعت راهبردی را اعلام کردند.

در این بازدید علاوه بر محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها، اعضاء دیگر این کمیسیون از جمله سیدمحمدرضا کاظمی، امیر خجسته، اصغر سلیمی، احمد علیرضا‌بیگی و ابوالفضل ابوترابی حضور داشتند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار