سردار اشتری:

اقدامات نیروی انتظامی باید مبتنی بر «عدالت» باشد

فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی از سازمان‌هایی است که تمام اقداماتش باید مبتنی بر «عدالت» باشد.
کد خبر: ۲۷۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ - 20December 2017

ضرورت سرعت بخشی در روند تشکیل تمدن اسلامی با توجه به تدابیر رهبری/ خدمتگزاری صادقانه و خالصانه؛ عامل دلگرمی مردم به نظام و دولت اسلامیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی در همایش علمی «نقش و جایگاه نیروی انتظامی در تحقق دولت اسلامی مبتنی بر منظومه فکری مقام معظم رهبری (مدظله العالی)» با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این همایش تخصصی و علمی به ویژه ریاست سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی اظهار داشت: مقوله دولت اسلامی به عنوان یک «گفتمان» در آرمان‌های انقلاب اسلامی، سیره عملی و سیاسی امام راحل و مقام معظم رهبری وجود دارد و بارها در منظومه تدابیر و فرمایشات فرمانده کل قوا به این گفتمان اشاره شده است.

وی با بیان اینکه برای تحقق اهداف و آرمان‌های اسلامی معتقد به اجرای فرامین مقام معظم رهبری هستیم، افزود: انقلاب اسلامی، استقرار نظام اسلامی، تشکیل دولت اسلامی، ایجاد جامعه اسلامی و در نهایت تمدن اسلامی زنجیره منطقی و منسجمی است که باید مرحله به مرحله محقق شود.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به نقش اثرگذار ناجا در تشکیل دولت اسلامی، افزود: نیروی انتظامی به دلیل گستردگی و تنوع مأموریت، اختیارات و ... می‌تواند در تشکیل دولت اسلامی نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با طرح این سوال که برای تشکیل دولت و تمدن اسلامی چه جایگاه و نقشی داریم، افزود: نیروی انتظامی به عنوان یک نهاد انقلابی می‌تواند در سرعت بخشی به روند تشکیل دولت اسلامی سازوکارهایی منطبق بر مأموریت‌ها اتخاذ کند.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: قانون، حکمت و خردگرایی توأم با «عدالت محوری» از مولفه‌های اثرگذار در تشکیل دولت اسلامی است و این شاخصه‌ها باید به عنوان رکن رکین در نیروی انتظامی وجود داشته باشد. نیروی انتظامی از سازمان‌هایی است که تمام اقداماتش باید مبتنی بر «عدالت» باشد.

فرمانده نیروی انتظامی شجاعت به معنای احقاق حق را نیز از شاخصه‌های بارز و الزامی در فرماندهان و کارکنان ناجا برشمرد و افزود: شجاعت و اقتدار توأم با رأفت لازمه وجودی فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی است.

وی سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد را نیز به عنوان یکی از ملاک‌های لازم برای کارکنان ناجا معرفی کرد و گفت که این مولفه در نهایت به تحقق دولت اسلامی منتج می‌شود.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور ادامه داد: سلامت اعتقادی و اخلاقی نیز باید از ویژگی‌های بارز شاغلان در نیروی انتظامی باشد، چراکه اعتقاد به مبانی دینی، ارزش‌ها و توجه به منویات و تدابیر مقام معظم رهبری کارگشای تمام امور است.

سردار اشتری در ادامه بر لزوم توسل بر روحیه جهادی و انقلابی در پذیرش هر مسئولیت و کسوتی تأکید کرد و گفت: کارآمدی هر مجموعه‌ای با اتخاذ روحیه جهادی و انقلابی ارتقاء می‌یابد.

وی تأکید کرد: باید با توجه به تدابیر مقام معظم رهبری روند تشکیل دولت و تمدن اسلامی را سرعت ببخشیم و با توجه به ملاک و شاخص‌های دینی و انقلابی زمینه به وجود آمدن تمدن اسلامی را مهیا کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی در پایان با بیان اینکه نقش پلیس در تشکیل دولت و تمدن اسلامی کم‌نظیر است، گفت: خدمتگزاری صادقانه و خالصانه؛ موجب دلگرمی مردم به نظام و دولت اسلامی است، باید تمام تلاش‌مان را برای خدمت به مردم به کار بگیریم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار