کوثری:

فرانسوی‌ها «ملیجک» دربار آمریکا شده‌اند

نماینده سابق مردم تهران گفت: فرانسه قابل اعتماد نیست؛ چون این کشور در مذاکرات نقش «پلیس بد» و در شرایط فعلی نقش «ملیجک» را بازی می‌کند.
کد خبر: ۲۷۱۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸ - 20December 2017

فرانسوی‌ها «ملیجک» دربار آمریکا شده‌اندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، اسماعیل کوثری کارشناس مسائل سیاست خارجی و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص عملکرد فرانسه در مسئله برجام با توجه به انتفاع حداکثری آن‌ها در قراردادهایی، چون توتال و پژو اظهار داشت: من بار‌ها گفته‌ام در بحث برجام از آنجا که جمهوری اسلامی صددرصد به تعهدات خود عمل کرده و آمریکا این کار را نکرده است، برجام به نفع آن‌ها بوده است و با این حساب هیچ‌گاه آن را به هم نمی‌زنند.

وی با اشاره به پای‌بندی تمام و کمال جمهوری اسلامی به برجام گفت: آن‌ها دیدند جمهوری اسلامی به خوبی به مسئله برجام پای‌بند است و الان گستاخانه در این خصوص مطالبات بیشتری می‌کنند، تا به تبع آن امتیاز بیشتری در این خصوص دریافت کنند.

کوثری در خصوص عملکرد فرانسه در بحث برجام گفت: به فرانسه نمی‌توان اعتماد کرد، چون این کشور در مذاکرات نقش «پلیس بد» و در شرایط فعلی نقش «ملیجک» درباری را بازی می‌کند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی تصریح کرد: حتی فرانسوی‌ها نیز به دنبال برهم زدن برجام نیستند؛ بلکه به دنبال بازی دادن جمهوری اسلامی در این روند هستند تا با این کار شکست‌های عربستان در منطقه را مخفی کنند.

وی تصریح کرد: براساس سیاست نظام، برجام فقط مربوط به مسائل هسته‌ای بوده و به سایر مسائل تسری پیدا نخواهد کرد، همه دنیا به خوبی می‌داند به هم زدن برجام و شروع فعالیت ایران در بحث هسته‌ای به نفع آن‌ها نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار