وزیر سابق اطلاعات در خرم‌آباد:

فتنه سال ۸۸ باید برای مردم تجزیه و تحلیل شود

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه فتنه سال ۸۸ باید تجزیه و تحلیل شود گفت: ابعاد مختلف این فتنه باید برای مردم باز و مورد بررسی قرار گیرد.
کد خبر: ۲۷۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶ - 20December 2017

به گزارش دفاع پرس از خرم آباد، حجت الاسلام «حیدر مصلحی» وزیر سابق اطلاعات صبح امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد واحد خرم آباد در سخنانی با بیان اینکه فتنه سال ۸۸ حدود هشت سال پیش اتفاق افتاد خاطرنشان کرد: موضوع فتنه باید زنده نگه داشته شود و به آن بی توجهی نشود.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ سال اخیر انقلاب اسلامی توانسته است فتنه‌های سنگینی را پشت سر بگذارد افزود: فتنه‌هایی همانند منافقین، ترور‌های دهه ۶۰، فتنه بنی صدر، همراهی بنی صدر با منافقین، فتنه منتظری و ... از جمله فتنه‌هایی بود که در ۴۰ سال اخیر در انقلاب اسلامی به وجود آمده است.

وزیر سابق اطلاعات به عوامل و دلایل فتنه‌ها اشاره کرد، گفت: امروزه اقتصاد کشور ما مورد هدف دشمنان قرار گرفته و اتاق فکر موساد، ام آی سیکس و سی آی‌ای به این نتیجه رسیده است که تنها راه مقابله با نظام جمهوری اسلامی مباحث اقتصادی است که بتواند آن را بر زمین بزند.

مصلحی گفت: متاسفانه برخی عوامل داخلی نیز این موضوعات را همراه کردند.

وی با اشاره به اینکه در اکثر سخنرانی‌هایم که مطرح می‌کنم که آیا اگر کشور ما همواره در حال تحریم است و به تعبیری تحریم‌های کمرشکن داریم اظهار داشت: اگر ما تحریم هستیم و نمی‌توانیم کارخانه‌های در حال تعطیل را زنده کنیم پس چگونه در چهار سال اخیر سطح ماشین‌های آخرین سیستم در کشور بالاتر رفته است و برخی از آن‌ها که ۸ میلیارد تومان هم قیمت دارد.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه این ماشین‌های میلیاردی دست‌ساز هستند و بیشترین تعدادی که از آن‌ها ساخته شده است در کشور ما یافت می‌شود تاکید کرد: کشوری که با تحریم‌های کمرشکن و به زانو درآمده روبه‌رو است چگونه پورشه دست‌ساز و بسیار گرانقیمت در خیابان هایش تردد می‌کند؟

مصلحی با بیان اینکه اگر تحریم هستیم چگونه این خودرو‌ها وارد کشور می‌شوند اظهار کرد: این خودرو‌های اشرافی‌گری با ریال وارد کشور نشده است بلکه با ارز و دلار وارد شده‌اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی به دنبال نظام سرمایه‌داری در کشور هستند، افزود: نظام سرمایه‌داری نظامی است که می‌گویند گرسنگان همیشه باید باقی بمانند در غیر این صورت اگر وجود نداشته باشد نظام سرمایه‌داری هم به وجود نمی‌آید.

وزیر سابق اطلاعات گفت: اگر دلار‌هایی که برای ماشین‌های میلیاردی در کشور هزینه می‌شود برای ورود مواد اولیه کارخانجات هزینه شود می‌تواند بخش عمده بیکاری در کشور را برطرف کند.

مصلحی با بیان اینکه فتنه سال ۸۸ باید تجزیه تحلیل شود خاطرنشان کرد: ابعاد مختلف این فتنه باید برای مردم باز و مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه عوامل استکبار در سال ۸۸ وارد کشور شدند اظهار داشت: پس اینکه آن‌ها نتوانستند فتنه ۸۸ را به نتیجه برسانند، به جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی کشور پرداختند و با خود به خارج از کشور اطلاعات اقتصادیمان را منتقل کردند که در بهمن ماه همان سال نخستین قطعنامه کنگره آمریکا بیرون آمد.

وی با بیان اینکه مسئله نفوذ یکی از اقداماتش این است که در کنار مسئولان و نخبگان حاضر می‌شود افزود: آقای منتظری کسی بود که قبل از انقلاب زندانی شده بود و شکنجه‌های فراوانی را متحمل شد و بعد از انقلاب هم تا قائم مقام رهبری در مسئولیت‌های نظام بالا می‌رود، اما بعد از آن دچار خطا‌هایی شد.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه مهدی هاشمی را به عنوان نفوذی در کنار منتظری گذاشتند، افزود: بنا به سند‌های موجود تیم مهدی هاشمی زیر مجموعه «سی آی اِی» است.

مصلحی با بیان اینکه در بحث برجام یکی از کارکشته‌های ایرانی که در مقاطعی مسئولیت‌های امنیتی در کشور داشته است، مشخص می‌شود که جزو تیم سی آی‌ای مهدی هاشمی بوده است.

وی با اشاره به سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران در روز‌های اخیر اظهار داشت: علت اصلی سفر این وزیر پس گرفتن ۲ جاسوس انگلیسی بود و با این سفر پیامی را به سایر جاسوس‌ها ابلاغ کرد که اگر زمانی در این کشور دستگیر شوید ما شما را با پول آزاد خواهیم کرد.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه مگر می‌شود این کشور‌ها در ایران جاسوس نداشته باشند اظهار داشت: آن‌ها می‌خواهند پول کشورمان را به خودمان بازگردانند که ما جاسوس‌هایشان را آزاد کنیم.

مصلحی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه برخی از مسئولان کشور به اشتباهات محاسباتی دچار شده‌اند، تصریح کرد: وزیر امور خارجه کشورمان در یک سخنرانی اعلام کرد که اگر آمریکا بخواهد با یک دکمه می‌تواند دستگاه‌های نظامی ایران را از کار بیاندازد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار