آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های دوم نماز جمعه تهران:

پست‌های کلیدی نظام نباید در اختیار فتنه‌گران باشد

خطیب موقت نماز تهران با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان فتنه را خط قرمز نظام دانستند، گفت: مسئله فتنه دعوای شخصی نبود، بلکه چالشی در برابر اصل نظام بود.
کد خبر: ۲۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲ - 05September 2014

پست‌های کلیدی نظام نباید در اختیار فتنه‌گران باشد

به گزارش خبرنگار دفاع پرس، آیتالله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران، در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به آغاز دهه کرامت، محبت اهل بیت(ع) را یک هنجار بینالمللی دانست و گفت: در ایران  کمتر کسی یافت میشود که به اهل بیت(ع) ارادت نداشته باشد، حتی اگر این افراد مسلمان نباشند.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان آیتالله قدوسی و مدنی و نیز شهید سرتیپ وحید دستجردی و مرحوم آیتالله طالقانی عنوان داشت: شهیدان 17 شهریور خون تازهای را در رگهای نظام تازهتاسیس اسلامی دمیدند.

آیتالله خاتمی همچنین با اشاره به اینکه ایام حج فرصت مناسبی برای بهرهمندی از این فرصت ملکوتی است، خاطرنشان ساخت: حیف است که این فرصت ملکوتی با پرداختن به حواشی این سفر معنوی از دست برود و حجاج عزیز باید به یاد داشته باشند که نماینده جمهوری اسلامی و تشیع هستند و با تبلیغاتی که در این چند سال علیه اسلام و تشیع صورت گرفته است باید به گونهای رفتار کنند که زینت تشیع باشند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری سخنان جامعی را در هفته دولت خطاب به دولتمردان مطرح کردند، گفت: مقام معظم رهبری بهصورت منصفانهای خدمات دولت مانند ایجاد آرامش روانی، کنترل تورم، تثبیت قیمتها، طرح نظام سلامت و همچنین موضع قاطعانه در برابر رژیم صهیونیستی را یادآوری کردند و من این سخنان را منشور دولتمردان دولت یازدهم مینامم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتقاداتی که از عملکرد برخی از دولتمردان صورت میگیرد، افزود: مقام معظم رهبری در دیدار اعضای هیئت دولت 15 توصیه بسیار مهم داشتند که از جمله آنها سعه صدر در برابر انتقادات است و تعبیر ایشان این بود که ضمن اینکه انتقادات نباید نیشدار باشد، در برابر انتقادات نیز باید آرامش خود را حفظ کرد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان درباره فتنهگران کار را تمام کرده است، عنوان کرد: مسئله فتنه و فتنهگران همانطور که مقام معظم رهبری فرموند جزو خطوط قرمز نظام است و وزرا باید در فاصلهگیری از فتنهگران که در جلسه رای اعتماد مجلس به آن تاکید داشتند، پایبند باشند و راز تاکید مقام معظم رهبری در باره خط قرمز بودن مسئله فتنه برای نظام در این است که مسئله فتنه، نه یک دعوای شخصی، بلکه چالشی در برابر اصل نظام اسلامی بود؛ بنابراین پستهای کلیدی نظام در هیچ کجا نباید جای فتنه و فتنهگران باشد.

آیتالله خاتمی با اشاره به دغدغههای فرهنگی اعضای مجلس خبرگان در دیدار با مقام معظم رهبری، تاکید کرد: اکثر اعضای مجلس خبرگان دغدغههای فرهنگی خودشان را در این دیدار مطرح کردند، ضمن اینکه باید یادآور شد که کار فرهنگی در کشور تنها، وظیفه دولت نیست، بلکه مراکز و سازمانهایی مانند دفتر تبلیغات اسلامی، صدا و سیما و حوزههای علمیه عهدهدار این مسئولیت هستند.

وی ادامه داد: ما به هیچ وجه مخالف استفاده از اینترنت نیستیم، اما باید ساختارهای نظارتی به صورت کامل ایجاد شود تا این ابزار در اختیار افراد قرار بگیرد و نگرانی ما در عرصه فرهنگی این است که راه برای بیگانگانی که به اصل دین و انقلاب لطمه میزنند باز نباشد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران افزود: حتی در کشوری مانند امریکا که در برخی از عرصهها به دروغ ادعای آزادی میکند اجازه نمیدهند که یک فیلم ارزشی در فضای اینترنتی آنها وارد شود و به محض اطلاع، آن را حذف میکنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزههای علمیه گفت: امیدواریم که آغاز سال تحصیلی جدید در حوزههای علمیه کشور با نشاط و تعمیق بیشتری در مسائل اسلامی همراه باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا در مذاکرات هستهای ثابت کرد که غیر قابل اعتماد است، بیان داشت: در مذاکرات هستهای قرار براین شد که دیگر به تحریمها اضافه نشود، اما همه دیدیم که آمریکا تحریمهای جدیدی را در نظر دارد تصویب کند و به همین خاطر ما میگوییم که آمریکا غیر قابل اعتماد است.

امام جمعه موقت تهران در هشداری به آمریکاییها تصریح کرد: آمریکاییها خوب بدانند که در مذاکرات فقط با چند دیپلمات روبرو نیستند، بلکه با یک ملت شجاع مواجهند که اگر عهدشکنی کنند حتما تودهنی خواهند خورد.

آیتالله خاتمی با تبریک پیروزی مردم آمرلی عراق در برابر حملات وحشیانه داعش، بیان داشت: از مردم آمرلی که 80 روز در برابر محاصره داعش مقاومت کردند و مردانه جنگیدند باید تقدیر و تشکر کرد و این نبرد یادآور عملیات فتحالمبین در جنگ تحمیلی است.

وی با تبریک به نهادهای حکومتی عراق برای تبعیت از قانون اساسی آن کشور افزود: آرزوی ما وجود عراقی امن، آزاد و سربلند است و راز وحدت گروههای عراقی همراهی با مرجعیت عراق است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به حوادث چند روز گذشته در یمن، گفت: پس از انقلاب مردمی در یمن جانشین علی عبدالله صالح را به جای او گذاشتند و با سپری شدن دو سال مشاهده شد که او هیچ ارزشی برای نهادهای این کشور و مردمسالاری قائل نیست؛ حال تظاهرات مسالمتآمیزی در اعتراض به این افراد صورت گرفته است که مردم یمن باید قدر این تظاهرات مسالمتآمیز و بدون خشونت را بدانند.

امام جمعه موقت تهران همچنین درباره اقدامات وحشیانه داعش و حمایت آمریکا از این گروه تروریستی، گفت: خانم کلینتون گفته بود که "گروه داعش ساخته و پرداخته دست آمریکاییهاست"؛ ما به کشورهای منطقه و برخی دولتهای همسایه میگوییم دیری نخواهد پایید دود آتشی که از ایجاد و تجهیز این گروه تروریستی ایجاد کردهاید عاقبت به چشمان خود شما خواهد رفت.

آیتالله خاتمی در پایان با اشاره به ماموریت اصلی گروه تکفیری داعش برای تحقق اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه گفت: ماموریت این گروه کافر به معنای واقعی، مسلمانکشی و تحقق اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است و انشاءالله، داعش به دست بسیجیهای عراق و دولت این کشور محو و نابود خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها