در نشست بازخوانی اندیشه‌های امام خامنه‌ای؛

ابوترابی: در برابر «صلح ابزاری» باید ایستاد

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: اگر صلح ابزاری برای ستم بر انسان شد باید در برابر آن ایستاد.
کد خبر: ۲۷۱۲۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ - 21December 2017

به گزارش اخبار داخلی دفاع پرس، حجت‌الاسلام «محمدحسن ابوترابی فرد» عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز امروز (پنج شنبه ۳۰ آذر) در نشست هم اندیشی بازخوانی اندیشه‌های امام خامنه‌ای با موضوع صلح و عدالت در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما، با بیان اینکه یکی از واژه‌هایی که در بیان بشر واژه زیبایی بوده، صلح است، اظهار داشت: در جهان امروز هم بسیار از این واژه یاد می‌شود و کم نیستند کسانی از صاحبان قدرت و اندیشه که خود را منادی صلح می‌دانند، اما بین صلح و عدالت تفاوت معناداری وجود دارد و عدالت معنا و مفهوم زیبایی است که این زیبایی مطلق است نه نسبی.

وی افزود: در هر شرایطی انسان باید در اندیشه بسط عدالت قدم بردارد و هدف انبیاء الهی هم تربیت انسان‌های عادل است، اما صلح یک امر نسبی است و در بعضی از شرایط صلح زیبا نیست بلکه در حقیقت یک وسیله برای سعادت و سلامت جامعه و فکر و روح و جان انسان است.

ابوترابی‌فرد عنوان کرد: اگر صلح ابزاری برای ستم بر انسان شد باید در برابر آن ایستاد. مقام معظم رهبری هم از همین منظر معتقد است که در ادبیات صاحبان قدرت و رسانه‌های پرقدرتی که در اختیار آنهاست، از صلح به عنوان وسیله‌ای برای ستم بر مردم استفاده می‌شود.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: آنچه که امروز بر ملت مظلوم یمن می‌رود با چه بیانی قابل توجیه است؟ محاصره کامل یک ملت برای اراده آنان در جهت استقلال چگونه قابل توضیح است؟ همانطور که از حقوق بشر برای مقاصد ضدبشری استفاده می‌کنند، امروز هم از صلح برای گسترش جنگ استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: انسان هوشمند در برابر صلح تحمیلی می‌ایستد که نمونه آن را در جنگ شش روزه رژیم صهیونیستی با اعراب شاهد بودیم که پس از نزدیک شدن شکست رژیم صهیونیستی، فریاد صاحبان قدرت برای صلح بلند شد در حالی که پیش از آن بر طبل جنگ می‌کوبیدند و امروز هم مردم فلسطین نباید تسلیم این چنین صلحی شوند.

ابوترابی فرد تصریح کرد: چنین صلحی یعنی شکست قطعی و یکی از راه‌های دشمن برای به خواب بردن انسان‌ها دم زدن از صلح است، تا با خیال آسوده و در فرصت مناسب بر کسانی که با آنان ادعای صلح کردن را دارد، حمله کند.

نایب رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: ما در سخت‌ترین شرایط در برابر زیاده خواهی‌ها ایستادیم و با همه جایگاه فاخری که صلح در آموزه‌های وحیانی دارد، معنایش این نیست که از این ابزار برای فریب ما و جنگ افروزی و ستم دشمنان بر بشر استفاده شود.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها